Kennisplatform voor Oost Nederland

Creativiteit met een doel

Geplaatst op 1 september 2020

Leidinggeven aan een team dat bruist van creativiteit, open staat voor nieuwe kansen en waarbij toegankelijkheid en kwetsbaar durven zijn de basis vormt. Voor die droom verruilde Eeke Olijve (33) haar volledig uitgestippelde en veelbelovende carrière bij ABN AMRO. Eeke werd eigenaar van marketing- en communicatiebureau Limesquare. Hoewel er binnen Limesquare van hiërarchie geen sprake is, groeide het bedrijf onder haar leiding naar één van de top marketing- en communicatiebureaus van Nederland.

Empathisch leiderschap

Empathisch leiderschap is het sleutelwoord. Ervoor zorgen dat je medewerkers zich altijd vrij voelen om te laten weten wat er speelt, wat goed gaat, maar ook waar ze tegenaan lopen. Open zijn naar elkaar en samen een hechte band opbouwen. Dit resulteert in een bedrijf waar hiërarchie niet bestaat en iedereen zichzelf kan zijn. Plezier en werknemerstevredenheid staan voorop. ‘’Ik vind het belangrijk dat medewerkers zich niet alleen maar ontwikkelen op zakelijk, maar ook op persoonlijk vlak. We werken met een gezonde dosis humor én een duidelijke stip aan de horizon, waar we altijd aan vasthouden’’, vertelt Eeke.

Limesquare functioneert niet op empathisch leiderschap alleen. Om succesvol te zijn moet je je organisatie strak op orde hebben. Eric Olijve – ook eigenaar van het bedrijf – is een bepalende factor in het organiseren van processen. Het resultaat? Met veel rust binnen het team moeilijke opdrachten succesvol en binnen de afgesproken planning opleveren.

Team als kracht

Dit team maakt Limesquare bijzonder. Eeke: ‘’Het team van Limesquare is creatief en krachtig. Alles wat we doen, doen we samen. Hierdoor zijn we keer op keer in staat resultaat te leveren, onze verantwoordelijkheid te nemen, snel te schakelen en flexibel te zijn. ‘Voor jou’ is ons principe. We willen onze klanten laten ervaren dat ze speciaal zijn. Elke klant is anders en vraagt om een andere aanpak en oplossing. Ons teamwerk is daarom ook altijd maatwerk.”

Biertje drinken in de kroeg

Limesquare werkt vanuit oprechte interesse en om verbinding te maken. Niet om een kunstje uit te voeren, maar omdat een persoonlijke band belangrijk is. Dit maakt onderdeel uit van de klantrelatie. ‘’Met al onze klanten zouden we een biertje kunnen drinken in de kroeg.’’ Dit is voor Limesquare een belangrijke voorwaarde om samenwerkingen aan te gaan. Er moet een klik zijn. Zo helpt Limesquare bedrijven en bepalen ze samen met hun klanten op welke gebieden ze op lange termijn kunnen ondersteunen, want lange termijn relaties, die staan centraal.

Full service marketing- en communicatiebureau

Limesquare is een creatief en strategisch marketingbureau dat altijd werkt met een strategie en een duidelijk doel. Het ontwikkelen van websites, on- en offline marketingcampagnes, visuele identiteiten en strategieën horen bij de dagelijkse werkzaamheden. Limesquare stuurt hierbij niet op omzet, maar op kwaliteit. Geen ‘uurtje factuurtje’, maar het beste resultaat. Zo maakt Limesquare maatwerkoplossingen die passen bij de klant. Ook in het nieuwe pand op het Expo Business Parc in Hengelo groeit Limesquare door in ambities. Eeke: ‘’Dit is wat we vanaf dag één voor ogen hadden, hier komt alles samen.’’

Vergelijkbare berichten

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkopoostnederland.nl. of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: