Ter land, ter zee en door de lucht, TransHeroes verzorgt alle vormen van transport door middel van hun eigen platform “TransPortal”. Veel klanten in Europa zijn er vertrouwd mee. “De TransPortal is de centrale oplossing voor alle logistieke vraagstukken.”
In de moderne wereld helpt digitalisering klanten met aanvragen, communicatie en overzicht. Dit lukt TransHeroes dankzij de Transportal snel, foutloos en efficiënt. “Voor ons geldt ‘we zijn groot genoeg om alles aan te kunnen, en klein genoeg om klanten bij naam te kennen’. De menselijke factor speelt een belangrijke rol. Dat waarderen onze klanten enorm. Niemand voelt zich fijn in anonieme processen”, aldus Roan Bolier, Commercial Manager bij TransHeroes.
“Wij zorgen ervoor dat klanten interactie met ons kunnen zoeken op de manier dat bij hen aansluit. Onze klanten kunnen op elk gewenst moment telefonische hulp krijgen, bij voorkeur van hun vaste contactpersoon. Het is die combinatie van digitaal en persoonlijk dat enorm aanspreekt bij onze klanten.”
Optimalisering van logistieke dienstverlening
Roan: “Voor klanten uit binnen- en buitenland verzorgen wij logistieke dienstverlening. Als expediteur – of ‘forwarder’ – bemiddelen wij in transport, van wegtransport binnen en buiten Europa tot wereldwijde lucht- en zeevracht. Zo halen we natuursteen of tegels uit Zuid-Europa, leveren machines voor machinebouwers, meubels geproduceerd in India, het is echt heel divers. Verschepingen naar bijvoorbeeld Amerika of Azië gaan via lucht- en zeetransport. Ook daarin voorzien wij. Eigenlijk kun je voor elk type transport bij ons terecht.”
Het hart van de zaak
Roan: “Onze toegevoegde waarde is de TransPortal, een digitaal portaal en kloppend hart van onze dienstverlening. Door middel van de TransPortal kunnen klanten transportzendingen bij ons aanvragen of rechtstreeks aanmelden. Alle zendingen zijn inzichtelijk in de TransPortal, wat enorm veel gemak biedt. Je hebt altijd inzage in de actuele status van jouw zending en je kan bijvoorbeeld met de live-chat functie snel communiceren met jouw contactpersoon. Voor onze klanten is het handmatig opmaken van een CMR-vrachtbrief en verzendlabels verleden tijd. Dit wordt automatisch gegenereerd in onze digitale omgeving.
De TransPortal is door onszelf ontwikkeld en blijft iedere dag volop in ontwikkeling. We beschikken over een in-house team van ontwikkelaars die feilloos de vertaalslag kunnen maken van de ouderwetse processen naar digitale praktische oplossingen. Zo rollen we maandelijks nieuwe features en optimalisaties uit, waardoor onze klanten nog meer gemak ondervinden aan de TransPortal. Binnen TransHeroes werken ruim 50 medewerkers verdeeld over verschillende teams en disciplines. Transportzendingen die vanuit niet EU-landen, Nederland binnenkomen dienen te worden ingeklaard. Dit verzorgen wij door middel van onze eigen douaneafdeling die de documentatie opmaakt voor de zendingen die via het buitenland ons land/EU binnenkomen. Voor onder andere goederen die de EU verlaten maken zij de uitvoerdocumenten op.
Uiteraard gaat er een team van specialisten schuil achter de TransPortal. Zij koppelen de juiste partners aan de juiste ladingen, maken afspraken over tarieven en leveringen, en verwerken alles direct in ons systeem. Na akkoord wordt een transportzending ingepland en gemonitord. Binnen transport zijn de condities en omstandigheden van cruciaal belang. Juist daar komt de expertise van jouw contactpersoon tot zijn recht. Denk aan het laden en lossen: Is de lading schadegevoelig? Is er een heftruck aanwezig? Zijn de laad- en loslocaties goed bereikbaar? Dit soort details bespreken we vooraf met onze klanten, zodat elke transportzending soepel en volgens afspraak verloopt.
Bij een aanvraag komt er meer kijken dan een eenvoudige ‘van A naar B’ planning. Onze transportafdeling heeft de expertise, de ervaring en een proactieve houding waar eenieder bij gebaat is.”
Meer weten?
Kijk voor meer informatie op transheroes.com/nl/transportal/ en stel je vragen aan Roan via 088 522 05 99.