Kennisplatform voor Oost Nederland

Communicatiebureau Frappant weer bij top van Nederland

Geplaatst op 7 december 2017
Communicatiebureau Frappant weer bij top van Nederland

Het Gelderse marketing- en communicatiebureau Frappant heeft het weer geflikt; volgens het jaarlijkse onafhankelijke klanttevredenheidsonderzoek onder reclamebureaus in Nederland, uitgevoerd door het vakblad FONK, scoort Frappant bijzonder hoge cijfers. Hiermee eindigt het bureau weer in de top van Nederland, op een zesde plek in haar categorie. Trotse directeur Dennis Hoftijzer vertelt wat volgens hem de succesfactor is.

“Hoe moeilijk is het om opdrachtgevers blij te maken?” begint hij. “Iedereen in marketingland kijkt met gezonde jaloezie naar bedrijven als Coolblue, die het ogenschijnlijk in hun bloed hebben om klanten méér dan blij te maken. Maar ook deze organisaties laten niets aan het toeval over. Coolblue noemt het intern ‘gewoon verwonderen’ en dat vat het mooi samen. Bij Frappant zijn we ons daar ook dagelijks bewust van. Hoe kunnen we nét wat meer doen dan beloofd? Hoe kunnen we de opdrachtgever weer een stap verder helpen? Behalve gewoon goed werk leveren, staat of valt het met het managen van verwachtingen: zeggen wat je doet en doen wat je zegt.”

Sparringpartner en business accelerator
De rol van Frappant is de afgelopen jaren behoorlijk veranderd volgens Dennis. “Waar we een paar jaar geleden nog vooral ingezet werden voor de creatieve realisatie van communicatiemiddelen, zijn we tegenwoordig écht nauw betrokken bij de organisaties waarvoor we werken. We bepalen samen de strategie voor de toekomst, signaleren de klantbehoeftes en stippelen de route voor marketing en communicatie uit. Daarmee zijn we meer dan ooit sparringpartner geworden en zien onze opdrachtgevers ons als business accelerators. Een rol die ons met onze brede kennis goed ligt én waar we bovendien bijzonder hoog op beoordeeld worden in het recente onderzoek.”

Creativiteit blijft
Hoewel Frappant dus veel wordt ingezet als strategisch adviseur, blijft creativiteit een grote kracht van het bureau. “Ik ben zelf conceptontwikkelaar van origine, dus creativiteit zal altijd in het DNA van Frappant blijven zitten, daar zorg ik met het team wel voor!” aldus Dennis. “In een tijd waarin ongeveer álles te automatiseren is en met artificial intelligence slim te maken is, blijft er iets overeind wat eigenlijk onvervangbaar is: menselijke creativiteit. Onverwachte, verrassende keuzes maken waarmee je je positief onderscheidt. Daar zijn we bij Frappant al meer dan 40 jaar goed in. En dat wordt gelukkig jaarlijks bevestigd door onze opdrachtgevers.”

Leuk team, mooi werk
Dennis is merkbaar trots op zijn team: “Zulke hoge cijfers halen lukt alleen als je een sterk team hebt dat snapt hoe je met mensen omgaat en hoe je verwachtingen overtreft. Ik ben hartstikke trots op mijn team dat zichtbaar plezier heeft in het werk. En hoe kan het ook anders: we hebben het mooiste werk van de wereld!”

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkopoostnederland.nl. of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: