Kennisplatform voor Oost Nederland

Salesverbetering en Marketing voor de maakindustrie, adviesbureaus en automatiseringsbedrijven

Geplaatst op 12 december 2017
Salesverbetering en Marketing voor de maakindustrie, adviesbureaus en automatiseringsbedrijven

Na het succes van Klunder Sales Improvement start Alfred Klunder een nieuw initiatief onder de naam Klunder Branding + Leads. Naast de consultancytak om de verkoopresultaten te verbeteren is er nu ook marketing, naadloos aangesloten op salesverbetering, met als doel awareness creëren en leads genereren met hedendaagse methoden en technieken. Alfred Klunder aan het woord.

Klunder Sales Improvement
Klunder sales improvement ondersteunt bedrijven in de maakindustrie met groei en resultaatverbetering, door de verkoopresultaten te verbeteren. “We richten ons op blijvende verbeteringen,” aldus eigenaar Alfred Klunder. “ Dit kan het invullen van een export wens zijn, maar soms gaan we terug naar de tekentafel en beginnen we met de strategie gaat Klunder verder.”

“We gaan niet voor een snel advies.”
Nieuwe businessmodellen ontwikkelen of bestaande aanpassen en die implementeren met een passende organisatie, de juiste processen ondersteund door passende software en tools is wat ze bij voorkeur doen. “Dit doen we met mensen die in de branche gewerkt hebben. We doen dit in de rol van adviseur of interim-management,” aldus Klunder.

Het nieuwe initiatief Klunder Branding + Leads:
marketing voor de maakindustrie, adviesbureaus en automatiseringsbedrijven

Een mix van ervaren rotten en innovatieve jongelingen worden ingezet voor een goed marketing advies of voor volledige ontzorging. Marketing met inhoud, voor de branche waar ze kennis van hebben, met conventionele en de modernste online marketingtechnieken. Klunder speelt hiermee in op de compleet veranderde marketing door de doorontwikkeling van internet. “Ik zie de doelgroep de eerste stappen zetten, maar de komende jaren zullen veel bedrijven hun marketing opnieuw in moeten richten.” aldus Alfred Klunder.

Relevantie is de uitdaging
Zijn visie is dat het moet veranderen naar ‘laten kopen’ in plaats van ‘verkopen’. De juiste content via een mix van conventionele en moderne kanalen bij de juiste doelgroep krijgen. Relevantie is de uitdaging. Bedrijven zijn gestart met online marketing. Wanneer zij de online kanalen hun kracht willen laten behouden, dan moeten de berichten waarde hebben voor de ontvanger om niet als ‘spam’ te worden aangemerkt en kracht te verliezen. Voor kwalitatief goede content is ervaring én innovatie nodig. Dat is waar het team van Klunder Branding + Leads zich op richt: planmatig met campagnes of lifecycle marketing werken aan awareness + leads.

Het bestaande bedrijf Klunder Sales Improvement  richt zich op het analyseren, nieuwe businessmodellen ontwerpen en veranderingen doorvoeren. Eén van de uitkomsten is veelal nieuwe producten in bestaande markten of bestaande producten in nieuwe markten afzetten. Klunder Branding + Leads  geeft hier invulling aan door leads te genereren en de merkwaarde te vergroten.

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkopoostnederland.nl. of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: