Twintig jaar geleden, op initiatief van onder andere twaalf gemeenten, de Kamer van Koophandel Rivierenland en de provincie Gelderland, zag Stichting Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland het levenslicht. De organisatie heeft, als onderdeel binnen de regionale samenwerking, een cruciale rol gespeeld in de transformatie van Rivierenland tot een bloeiende recreatieve en toeristische bestemming. Ook de organisatie zelf is zich blijven ontwikkelen en is tegenwoordig bekend onder de naam Stichting Bureau Toerisme.
De verandering in naam weerspiegelt slechts een fractie van de ontwikkeling die de stichting en het gebied hebben doorgemaakt. Dankzij een vernieuwende aanpak heeft Rivierenland zich duidelijk op de kaart gezet, met significante voordelen voor lokale ondernemers in de sector. Dit succes is mede te danken aan de ondernemingsgeest van de bedrijven binnen de sector, die niet stil hebben gezeten. Veel van deze bedrijven zijn gegroeid en hebben hun aanbod verder ontwikkeld, wat heeft geleid tot een toename van overnachtingslocaties en een verrijkt aanbod voor bezoekers.
Om de bereikte mijlpalen en de voortdurende ontwikkelingen te vieren, organiseert Bureau Toerisme op vrijdag 22 maart as. het netwerkevenement ‘Opening Toeristisch Seizoen’. Dit evenement is het platform voor overheidsinstanties en een brede vertegenwoordiging van ondernemers uit de recreatie- en toerismesector om samen te komen en de toekomst van het toerisme in het rivierengebied te bespreken. Met een verwachte opkomst van zo’n 200 gasten belooft het een inspirerende bijeenkomst te worden.
Informatie over het netwerkevenement is te vinden op www.openingtoeristischseizoen.nl.