Digital agency Adwise bestaat twintig jaar. Geen uitgebreide terugblik, maar een moment om vooruit te kijken: naar de impact van digitale groei en de rol die Adwise wil blijven spelen in een snel veranderende wereld. Sinds 2005 gelooft Adwise dat vooruitgang ontstaat wanneer mens, technologie, data en creativiteit elkaar versterken. Niet door meer van hetzelfde, maar via oplossingen die direct bijdragen aan het bestaansrecht van organisaties. “Twintig jaar ervaring geeft richting, maar het is de toekomst die ons beweegt,” zegt Gijs Westerbeek, CEO van Adwise. “We willen laten zien waarom we er al twintig jaar toe doen en waarom onze visie urgenter is dan ooit.”
Van full-service bureau naar versnellingspartner
Wat begon als full-service internetmarketingbureau met een missie om klanten op voorsprong te zetten door slimme innovaties, groeide uit tot versnellingspartner voor digitale groei. Vandaag helpt Adwise organisaties versnellen door mensen, technologie en processen te verbinden. “Dankzij onze schaal en diepgewortelde expertise over disciplines heen, helpen we organisaties bij het oplossen van complexe vraagstukken waar strategie, technologie en creativiteit samenkomen,” zegt Westerbeek. Met meer dan 140 digital brains bouwt Adwise aan blijvend concurrentievoordeel. Door onderscheidend vermogen van organisaties te koppelen aan technologische versnelling en dit samen te brengen in slimme ecosystemen, ontstaan innovaties die markten in beweging brengen. Vooruitgang betekent ook verantwoordelijkheid. Waar mogelijk worden thema’s als duurzaamheid, inclusie en maatschappelijke impact geïntegreerd. Want echte vooruitgang gaat verder dan winst alleen.
Vooruitgang vraagt betekenis
“We zijn nooit gefascineerd geweest door tools of trends,” zegt Westerbeek. “Wat ons drijft, is het vinden van toepassingen die nooit eerder zijn bedacht. Vaak in de connectie tussen mens, technologie en processen. Die unieke toepassingen kunnen het verschil maken voor onze opdrachtgevers.” Met meer dan 300 nominaties en awards bewijst Adwise dat vernieuwing op schaal én met impact mogelijk is. Transformatie is daarbij geen luxe, maar noodzaak. In een tijd van technologische en maatschappelijke versnelling moeten organisaties eerder herkennen wat eraan komt én sneller kunnen acteren, van AI tot duurzaamheid en inclusie. Adwise helpt organisaties niet alleen die transities te doorstaan, maar ze te leiden. Met strategieën die samenkomen met tooling, processen en teams om zo interne slagkracht en toekomstbestendigheid structureel te versterken. Dankzij inhouse agency building worden visie en uitvoering met elkaar verbonden.
Adwise Academy: kennis als katalysator
Digitale voorsprong begint bij mensen. Via de Adwise Academy worden inhouse teams klaargestoomd met de juiste kennis en mindset; van strategie tot tooling, via trainingen en mentorprogramma’s. De AI Academy traint inmiddels honderden professionals en leiders in het praktisch toepassen van kunstmatige intelligentie binnen hun werk.
De volgende twintig jaar zijn begonnen
Twintig jaar Adwise betekent twintig jaar herontdekken, verdiepen en bouwen. Geen afgerond hoofdstuk, maar het fundament voor de volgende 20 jaar! “We staan aan het begin van een nieuw hoofdstuk,” besluit Westerbeek. “Een fase waarin we technologie en mensen sterker met elkaar verbinden omdat we geloven dat die combinatie leidt tot meer waarde, meer relevantie en meer betekenis. We nodigen partners, klanten en talenten uit om samen te bouwen aan wat er nog niet is, maar wél het verschil gaat maken.”