Voorspellen is de toekomst

7 november 2019 Han Boin | CM-Data | Internet of Things

Onderhoud, daar zit toch niemand op te wachten? Toch is het nodig, ook al komt het eigenlijk nooit uit. Wat is er nou mooier dan dat je niet hoeft te wachten tot die machine of installatie ermee ophoudt, maar dat je dit voor kunt zijn en jezelf zo tijd, energie en verlies bespaart. Klinkt als toekomstmuziek, maar bij CM-Data zingen we uit volle borst mee met deze melodie.

Voorspellend onderhoud is de toekomst. Veel onderhoud gebeurt tegenwoordig nog vaak op reactieve of proactieve basis. Reactief onderhoud wil zeggen dat er onderhoud gedaan wordt op het moment dat er daadwerkelijk een probleem is. Met CM-Connect stellen we jou als ondernemer in staat om direct in te grijpen, op basis van gegevens ‘uit het veld’. Op grond van deze gegevens kun je bijvoorbeeld zien dat een machine vervangen of onderhouden moet worden.

Innoverend en universeel

De innovatie van CM-Connect is universeel en toepasbaar op allerlei installaties. Je hoeft niets open te breken op bestaande installaties. En hierdoor is de continuïteit dus altijd gewaarborgd. Het maakt zelfs niet uit welke installatie je hebt staan, omdat onze oplossing merkonafhankelijk toepasbaar is. En tegen aanzienlijk minder kosten geïmplementeerd kan worden. Dit in tegenstelling tot de duurdere vaak merkgebonden oplossingen; innovatie toegankelijk gemaakt voor midden- en kleinbedrijf.

Mileuvoordeel

Naast besparingen op onderhoud vinden we het belangrijk dat we ook duurzaam kunnen werken. De partners van CMData rijden vaak minder naar hun klanten doordat zij niet ter plekke hoeven te zijn en informatie hoeven op te vragen. Dit brengt bijvoorbeeld minder autobewegingen met zich mee en levert dus een voordeel voor het milieu op. En jij bent als bedrijf een stuk duurzamer inzetbaar.

Winst voor de organisatie

Met het inzetten van CM-Connect optimaliseren we ook de interne organisatie en servicedienstverlening. Doordat je in staat bent om in een vroegtijdig stadium problemen te signaleren ontstaat er minder paniek en stress bij de klant, maar ook zeker bij de medewerkers binnen je bedrijf.

Genoeg over mijn prachtige bedrijf en dito oplossing. De voordelen hoef ik niet meer te benoemen. Gedaan. Ik ga graag de uitdaging aan. Met jou als lezer van dit stuk. Ik breng je graag in contact met bedrijven die gebruik maken van onze oplossingen en wat het hen heeft gebracht.

Spreek ik je gauw?

Han Boin
Operationeel Directeur