Kennisplatform voor Oost Nederland
Milou Zeeuw
Leap. The Innovation Agency Consultant

Zet nu in op het gemotiveerd, gezond en productief houden van medewerkers!

Met de dynamiek van de moderne bedrijfswereld is het vinden van de juiste medewerkers een voortdurende uitdaging. Steeds vaker draait het niet alleen om kwalificaties, maar ook om een naadloze fit met de bedrijfscultuur. Maar wat als we het eens andersom bekijken? Wat voor soort bedrijf wil je zijn en welke mensen wil je aantrekken?

Het begint allemaal met het bouwen van een krachtig werkgeversmerk, beter bekend als employment branding. Door helder te communiceren wie je bent als bedrijf en waar je voor staat, kun je talent aantrekken dat zich verbonden voelt met jouw missie en visie. Neem bijvoorbeeld onze eigen organisatie, Leap, waar we de kernwaarden ‘kwaliteit’ en ‘bevlogenheid’ hanteren.

Personal branding

Naast employment branding, speelt ook personal branding een cruciale rol. Medewerkers willen niet alleen beoordeeld worden op hun vaardigheden, maar willen qua persoonlijkheid en professionele reputatie ook bij de werkgever passen. Passen de kernwaarden van het bedrijf dus wel bij de persoonlijkheid van de potentiële nieuwe werknemer?

Het is dus van belang dat zowel individuen als bedrijven investeren in het opbouwen en onderhouden van een sterk personal én employment brand. Dit vereist consistente communicatie, het structureel delen van expertise en een authentieke betrokkenheid bij zowel de branche als de gemeenschap.

Vitaliteit

Bij Leap spelen, naast het uitdragen van de kernwaarden kwaliteit en bevlogenheid, vitaliteit en opleidingsmogelijkheden een belangrijke rol in de employment branding. Wellicht een open deur: maar we zien dat vitaal personeel niet alleen gelukkiger is, maar óók productiever op de lange termijn. Met een gestructureerd langetermijnplan investeren in deze onderwerpen toont niet alleen betrokkenheid bij de groei van medewerkers, maar ook bij de toekomst van Leap zelf.

Kortom: het is essentieel voor bedrijven om meer te denken in termen van vitaliteit en welzijn. Niet alleen omdat het goed is voor mens en organisatie, maar ook omdat je daarmee de juiste werknemers aantrekt. Gelukkig heeft de overheid hier tegenwoordig structureel subsidies voor om deze activiteiten financieel te stimuleren. Denk aan subsidies zoals SLIM en MDIEU, die gericht zijn op het bevorderen van leren en ontwikkeling binnen organisaties. Meer weten of hulp nodig? Neem dan direct contact op met ons!

Milou de Zeeuw | Leap. The Innovation Agency

Delen via

Zoeken naar: