Kennisplatform voor Oost Nederland

CSE Administratie Service in Emmen sluit zich aan bij OndernemersKompas

Geplaatst op 13 oktober 2023
CSE Administratie Service in Emmen sluit zich aan bij OndernemersKompas

Al bijna twee jaar onderzoeken CSE Administratie Service in Emmen en OndernemersKompas of samenwerking voordelen oplevert voor beiden. Dat blijkt inderdaad zo te zijn: de partijen versterken elkaar en hebben daarom besloten nu naar buiten te treden met de aansluiting van CSE Administratie Service bij OndernemersKompas. Reden voor een gesprek met familie Wagenvoort en CSE Administratie Service-manager Albert van der Spoel.

Nico Wagenvoort, eigenaar OndernemersKompas: “Ik ben in 1990 voor mezelf begonnen in de zakelijke dienstverlening. Dat heeft zich in de loop der jaren ontwikkeld tot OndernemersKompas: één specialist in financiële zaken. Onder deze paraplu vallen een aantal bedrijven die elkaar versterken. Met deze groep kunnen wij klanten eigenlijk alles bieden wat zakelijke dienstverlening betreft. Naast vestigingen in het midden, oosten en zuidoosten van ons land, was het onze grote wens ook in het noordoosten vertegenwoordigd te zijn. Daarom zijn we erg content met de aansluiting van CSE Administratie Service in Emmen. Ik ben daarnaast blij dat twee van mijn drie kinderen, Ton en Renée, in de organisatie meewerken. Daardoor kunnen we verder bouwen en bieden we continuïteit voor de toekomst.”

Continuïteit garanderen

Albert van der Spoel, manager bij CSE Administratie Service en verantwoordelijk voor de afdeling salarisverwerking, vertelt: “Onze directeur-eigenaar Bert Luchies ging ruim twee jaar geleden op zoek naar een partij die bij ons past. Niet alleen om bedrijfsopvolging te garanderen, maar ook om zich te verzekeren van behoud van identiteit en continuïteit voor medewerkers en klanten. Met de aansluiting bij OndernemersKompas is dat zeker het geval.” Albert vervolgt: “Sinds ik hier 23 jaar geleden kwam werken hebben we de salarisadministratie sterk uitgebouwd, zo ontzorgen we bijvoorbeeld ook administratie- en accountantskantoren. Zij brengen hun klanten bij ons onder voor de salarisadministratie omdat ze weten dat wij kwaliteit en continuïteit bieden. We hebben een hele vaste klantenkring, van wie velen al jaren klant bij ons zijn. De nauwe samenwerking met Loonvisie, één van de bedrijven onder de paraplu van OndernemersKompas, bevalt ons goed. We houden elkaar scherp wat betreft vaktechniek en actuele wet- en regelgeving.”

Elkaar versterken

Renée Wagenvoort, verantwoordelijk voor de salarisverwerking bij Loonvisie en CSE Administratie Service: “We zijn echt een familiebedrijf. Dat wordt door veel MKB-bedrijven en familiebedrijven in ons klantenbestand zeer gewaardeerd. Plus natuurlijk het feit dat wij een totaalpakket bieden: wij ondersteunen ondernemers vanaf de start van hun bedrijf tot het moment dat ze hun bedrijf overdragen.” Renée legt uit: “Loonvisie verzorgt salarisadministratie, personeelsadministratie en advies op het gebied van arbeidsrecht, HR, verzekeringen en verzuim. CSE Administratie Service verzorgt salarisadministratie, belastingadvies, jaarrekeningen, administratieve dienstverlening en interim-management. We hebben een aantal zaken gemeenschappelijk, maar we leren ook van elkaar en versterken elkaar.”

Albert vult aan: Naast de verzorging van salarisadministraties vragen bedrijven ons ook om hulp als hun eigen werknemer op personeelszaken bijvoorbeeld tijdelijk uitvalt. Wij zorgen ervoor dat de salarisverwerking en personeelsadministratie dan gewoon doorgaat. Bovendien ondersteunen we bij sollicitatiegesprekken, functioneringsgesprekken en afscheidsgesprekken. Indien gewenst stellen we ook vaststellingsovereenkomsten op. Zowel Loonvisie als CSE Administratie Service vormen hiermee echt een verlengstuk van de afdeling personeelszaken voor elke ondernemer.” Renée voegt toe: “Veel HR-zaken zijn tegenwoordig volledig geautomatiseerd. Werknemers kunnen met één druk op de knop digitaal de documenten oproepen die ze nodig hebben, vanuit hun eigen portaal. Wij zorgen ervoor dat alles daar correct in staat, de werkgever heeft hier geen omkijken naar.”

Synergievoordelen

Ton, verantwoordelijk voor CSE Administratie Service als administratiekantoor: “Ik houd me vooral bezig met financiële administratie, vanuit ACMA Administratiekantoor: ook één van de aangesloten bedrijven bij OndernemersKompas. Ik ben van ons drieën het meeste in Emmen, om mee te lopen met de CSE-processen en te kijken of we synergievoordelen kunnen behalen. CSE Administratie Service bestaat al meer dan veertig jaar en doet het hartstikke goed, evenals ACMA Administratiekantoor. We hoeven aan beide zijden dan ook niet drastisch zaken aan te passen. We kunnen wel zaken verbeteren in onze processen, zodat we elkaar nog meer versterken.” Ton vervolgt: “De slogan van OndernemersKompas is: Wij weten de weg. Wij zijn dé regisseur voor alle financiële processen bij de klant. We bieden een totaalpakket, waarbij de klant met één contactpersoon al zijn financiële zaken geregeld weet.” Albert: “Dat klopt, want de contacten tussen de verschillende bedrijven zijn heel laagdrempelig. Laatst moest ik iets weten over VvE-beheer, dan pleeg ik één telefoontje en heb ik het antwoord. Zo voegen we echt waarde toe.”

Kracht van samenwerking

Nico: “De dienstverlening van de bedrijven onder onze paraplu vult elkaar uitstekend aan. Een ander voordeel is ook dat OndernemersKompas zijn eigen Academy heeft, hierin worden medewerkers van de aangesloten bedrijven opgeleid, delen we kennis met de hele groep en creëren we een mooie wisselwerking. Het is echt een familie die elkaar vasthoudt en aanvult. Zoals Albert aangeeft: CSE Administratie Service kan hierdoor onder de paraplu van OndernemersKompas ook diensten op het gebied van verzekeringen en zelfs VvE-beheer aanbieden. Kortgeleden viel bij een accountantskantoor een medewerker uit wegens ziekte. Toen kreeg Loonvisie de vraag of zij dit tijdelijk konden opvangen. Daar was bij Loonvisie even geen ruimte voor, maar bij CSE Administratie Service wel. Daardoor konden we de klant toch bedienen. Dat is de kracht van onze samenwerking.”

Overstappen

Nico besluit: “Het vierde kwartaal van dit jaar biedt een mooie gelegenheid voor collegakantoren en ondernemingen om te bedenken met welke specialist in financiële zaken zij voortaan in zee willen gaan. Overstappen naar OndernemersKompas en alle voordelen genieten die de aangesloten bedrijven bieden, is echt van toegevoegde waarde. Iedere ondernemer is anders en daarom is er voor iedereen een eigen weg. Wij weten de weg.”

Vergelijkbare berichten

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkopoostnederland.nl. of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: