Kennisplatform voor Oost Nederland

De week van Robert Heinst (Olympia Oost-Nederland)

Geplaatst op 26 april 2021
Olympia vergroot impact in Oost-Nederland met overname Zevenaar

Het werk van een ondernemer gaat altijd door. Maar de maandag is wel een belangrijke dag, het begin van een week waarin weer doelen bereikt kunnen worden. Vandaag duiken we in de week van Robert Heinst, ondernemer bij Olympia Oost-Nederland. Hoe ziet zijn agenda eruit en wat houdt hem bezig?

Waarin onderscheiden jullie je?

Wij zorgen voor een doorbraak in het HR-speelveld. Wij geloven dat ieder mens een unieke waarde heeft die via werk tot uitdrukking komt. Deze visie staat centraal in onze aanpak. Onze rol gaat daarom verder dan het bij elkaar brengen van vraag en aanbod. Die gaat ook over het ontwikkelen, opleiden en begeleiden van mensen naar werk dat hen voldoening geeft. En het verbinden van de persoonlijke waarde van de kandidaat aan die van de organisatie. Dit leidt tot succesvolle bedrijven en collectief welzijn.

Wat vind jij als ondernemer het mooiste van je vak?

Kansen zien, deze onderzoeken en betekenisvolle oplossingen bedenken samen met andere ondernemers, het onderwijs en de overheid. Oplossingen die niet alleen impact hebben op individuen, maar op de hele samenleving. Op sociaal, maatschappelijk en ecologisch gebied.

Waar wil je over 5 jaar na nu staan, als ondernemer?

De autoriteit zijn op het gebied van vraagstukken rondom arbeidsmobiliteit in Oost-Nederland. We hebben de beweging ingezet en geven een invulling aan de maatschappelijke transitie naar betekenisvol werk.

Noem eens 1 afspraak die je voor de komende week in de agenda hebt staan. Wat springt eruit, waar verheug je je op en waarom?

Ik heb meivakantie en ga een week met het gezin naar Schiermonnikoog. Leuke dingen ondernemen, samen met mijn vrouw en kinderen. Even geen verplichtingen, daar verheug ik me op.

Tot slot: welke ondernemerstip zou jij met iedere lezer willen delen?

Zorg voor een duidelijke purpose én onderneem ook purpose-driven. De belangrijkste reden is dat je vanuit intrinsieke overtuiging een duurzame positieve impact wilt maken voor alle belanghebbenden. Met een duidelijke purpose spreek je bovendien (de juiste) klanten aan, onderscheid je jezelf als bedrijf, werf je makkelijker nieuwe medewerkers én het verhoogt interne trots en betrokkenheid. Hierdoor blijven mensen langer bij je bedrijf en het draagt bij aan je succes!

Vergelijkbare berichten

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkopoostnederland.nl. of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: