Een fijnmazige distributie, zelfs tot in de werkkast!

9 september 2020 Nieuws

Het zijn roerige tijden in de schoonmaakbranche. Doseer.nl uit Doetinchem draait als totaalleverancier van schoonmaakmaterialen en reinigingsmiddelen, machines, hygiënepapier, dispensers en disposables overuren. De regionale speler zet alles op alles om klanten uit de brand te helpen en snel te leveren. Klanten profiteren er van aantrekkelijke, duidelijke prijsstellingen, zeer gunstige leveringscondities en een fijnmazige, eigen distributie.

“We willen geen ‘nee’ verkopen, maar dat is soms lastig in deze tijd vanwege de beperkte aanvoer vanuit voornamelijk Azië”, zegt mede-eigenaar Hendrik Jan Maatman. “Ons doel is klanten snel te helpen. Helaas zijn levertijden niet altijd bekend of zijn de prijzen gestegen vanwege de enorme vraag. De grondstoffen zijn schaars, de productie komt weer op gang, maar transporten zijn er nog minimaal. Bovendien moeten we de schaarse producten voorfinancieren. Maar we doen ons uiterste best om in de vraag te voorzien.”

Alles in eigen regie
Een belangrijk onderdeel van duurzaam schoonmaken is de juiste dosering gebruiken. Dit draagt bovendien bij aan kostenreductie en het milieu. Vanuit deze gedachte is acht jaar geleden de naam Doseer.nl ontstaan. Hendrik Jan en zijn vrouw Sanne Andela kwamen op het idee een webshop te starten. Gastvrijheid, hospitality en klantbeleving zit het stel met een achtergrond in facilitair management en hotelmanagement in de genen. Hendrik Jan: “Elk bedrijf heeft immers altijd schoonmaak nodig! We startten de webshop, maar als echte doener met een groot netwerk en hart voor de handel wilde ik naar klanten toe. Zo konden we ook alles in eigen regie houden.”

Stapje extra
Het bedrijf levert inmiddels aan het onderwijs, ziekenhuizen, het midden- en kleinbedrijf, de horeca, sportclubs, de retail en schoonmaakbedrijven in met name de regio Achterhoek. De kracht is volgens Hendrik Jan de extra service en de eigen bezorging. “Bij ons geen ingewikkelde contracten of huurovereenkomsten voor sanitaire inrichting. We zijn flexibel en willen het relaties makkelijk maken. Wij houden hier voor klanten alles op voorraad, zij zijn leidend in de bestelling en wij zorgen dat het in orde komt. Om de beste kwaliteit te garanderen, werken we alleen met A-merken, een private label en een selecte groep leveranciers. Met onze eigen fijnmazige distributie leveren we tot in de ‘werkkast’ bij de klant zonder extra kosten. Ook hangen we sanitaire materialen op. Als materialen op voorraad zijn, leveren we dezelfde dag en anders de dag erop. Enkel grote orders, zoals pallets, leveren we rechtstreeks aan de klant. Doordat we als leverancier zelf langskomen, hebben we een signaleringsfunctie en kunnen klanten direct bestellen als ze wat nodig hebben.”

Gestage groei
Doordat het team niet stilzit, blijft het groeien. Twee jaar na de start is Jeroen Drenth als derde compagnon aangesloten. Inmiddels bestaat het team uit zes personen. Het bedrijf bouwt alles met eigen middelen op en investeert dit jaar nog in nieuwbouw. Hendrik Jan: “We zitten nu in het nieuwe pand van KIM Apparatenbouw, waar ik mede-eigenaar van ben. Het oude kantoor wordt binnenkort gesloopt. Tegen het nieuwe gebouw aan komt later dit jaar een hal met magazijn, kantoor en spreekkamer, waar we klanten op afspraak kunnen ontvangen. Dit biedt ons de mogelijkheid ook in de nabije toekomst stabiel door te blijven groeien.”