Kennisplatform voor Oost Nederland

Groothandel Wasco helpt haar klanten met de administratie

Geplaatst op 25 augustus 2017

Economisch gaat het weer de goede kant op en juist daar wringt de schoen bij de zelfstandig ondernemer. Veel werk betekent meer omzet, echter niet als er geen tijd voor nieuwe klanten is. Meer werk betekent helaas direct een hogere administratieve werkdruk. Het maken van de facturen en het innen van de betalingen wordt meestal thuis in de avonduren gedaan of door een administratief medewerker aan te nemen. Als er al budget is voor een nieuwe medewerker, dan neemt de installateur liever een monteur aan die extra omzet binnen brengt. Wasco wilde deze administratieve last wegnemen bij haar klanten en ging op zoek naar een oplossing.

“Jij je Vak en Wij de Service” zegt de algemeen directeur van Wasco, Herold van den Belt. Van den Belt: “Wij vinden dat onze klanten, zeker in deze herstellende economie, hun kansen moeten kunnen pakken en zich voornamelijk bezig hoeven te houden met hun vak, dat waarvoor ze hun bedrijf begonnen zijn. Het installeren van verwarming, sanitair, etc. Vergis je niet, het is van cruciaal belang dat facturen op tijd naar de klanten worden gestuurd om snel betaalt te worden.”

Wasco wil haar klanten niet alleen een goede facturatie-tool die tijd bespaart geven. Maar ook een oplossing bieden die zorgt dat de factuur snel wordt betaald. Zodat de installateur geen tijd verliest aan betaalherinneringen en nabellen. Meer werk betekent ook meer inkoop, en voor zijn eigen cash flow is het positief als zijn klanten tijdig betalen.

Wasco is niet over één nacht ijs gegaan. Meer dan een jaar is er samen met het bedrijf Point2Pay gewerkt aan de beste oplossing voor bovengeschetst probleem. Ramon Cohen de Lara, directeur van Point2Pay legt uit: “Sinds deze week beschikken de klanten van Wasco over een complete native app die eenvoudig en snel is. Binnen 2 minuten heeft de installateur op locatie een gespecificeerde factuur gemaakt en staat het factuurbedrag met een pinpasbetaling binnen 1 dag op zijn bankrekening. Direct nadat het werk verricht is klikt de monteur in de app op de geleverde producten (door een koppeling met de productdata best verkochte producten van Wasco staan deze al hierin vermeldt), waardoor een digitale werkbon wordt samengesteld. Met de consument checkt de monteur of alle geleverde producten aangeklikt zijn en vult hij (of de klant zelf) de klantgegevens in, zoals naam, e-mailadres en eventueel adres. Met 1 klik wordt het te betalen bedrag automatisch naar onze betaalterminal gestuurd en kan de klant met pin- of creditcard afrekenen. Na de betaling genereert de app automatisch een kassabon én een gespecificeerde factuur die voldoet aan alle wettelijke eisen.”

Ondanks dat de app gevuld is met Wasco’s bestverkochte producten kan de installateur zelf simpel en snel de productdatabase aanvullen, maar ook de tool gebruiken voor niet bij Wasco afgenomen producten.

Hiermee heeft Wasco op een onafhankelijk manier gezorgd dat de installateur succesvol kan zijn en zijn bedrijf mee kan laten groeien met de economie.

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkopoostnederland.nl. of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: