Kennisplatform voor Oost Nederland

Jungheinrich: Logistieke dienstverlening zo dicht mogelijk bij de klant

Geplaatst op 31 mei 2022
Jungheinrich: Logistieke dienstverlening zo dicht mogelijk bij de klant

Ondanks dat Jungheinrich een mondiale leverancier is van onder meer hef- en reachtrucks en magazijnstellingen, opereert het bedrijf dichtbij de klant in de regio. Naast het hoofdkantoor in Alphen aan de Rijn heeft de intralogistieke specialist een dependance in Hengelo waar klanten uit Noord- en Oost-Nederland gretig gebruikmaken van een divers palet aan diensten.

Jungheinrich is vertegenwoordigd in vele landen, maar de strategie is erop gericht de dienstverlening zo dicht mogelijk bij de klant te organiseren. In Nederland zijn 170 servicemonteurs continu onderweg om de klant fysiek te helpen met het oplossen van storingen en het repareren van de transportmiddelen en opslagsystemen in het magazijn. Ongeveer vijftig accountmanagers zijn in alle regio’s vertegenwoordigd om hun klanten van dienst te zijn.

Behoefte fysieke vestiging

Desondanks merkte Jungheinrich Nederland dat klanten in Twente een sterke behoefte hadden aan een fysieke vestiging. In 2019 opende het bedrijf het eerste regiokantoor in Hengelo. Volgens marketingmanager Bart Ravelli en commercieel binnendienstmedewerker Ivana Traast van de Hengelose vestiging brengen prospects en klanten van Jungheinrich uit Noord- en Oost-Nederland graag een bezoek aan deze dependance in Hengelo. Dat kan zijn voor advies omtrent de aanschaf of huur van een nieuwe of gebruikte hef- of reachtruck, stapelaar of palletwagen, of het volgen van een rijvaardigheidstraining voor bijvoorbeeld het halen van het heftruckcertificaat. “Bedrijven in deze regio’s hechten veel waarde aan fysiek, persoonlijk contact met hun accountmanager en servicemonteur die de cultuur en de ‘taal’ van de regio kennen.”

Op voor heftruckcertificaat

In de Hengelose vestiging is een kantoor, showroom en een theorie- en praktijkruimte voor de rijvaardigheidstraining ondergebracht. Ervaren en onervaren truckchauffeurs kunnen hier hun heftruckcertificaat behalen. “Jungheinrich wil onze klanten tonen dat we prioriteit geven aan een veilig functionerend magazijn”, benadrukt Ravelli.

Verder is het mogelijk voor klanten om zich in Hengelo te oriënteren op de koop of huur van  nieuwe en gebruikte transportmiddelen en magazijnopslagsystemen. Enkele modellen staan in de showroom en kunnen worden uitgeprobeerd.

Enorme regionale groei

Helaas kon de Hengelose vestiging tijdens de corona-uitbraak niet worden bezocht, maar gingen de service en salesactiviteiten wel gewoon door. Monteurs en accountmanagers van Jungheinrich bezochten hun klanten waar dat mogelijk was. Daardoor bleef Jungheinrich in Twente en de rest van Oost-Nederland ook tijdens deze lastige periode ‘in the picture’.  Nu de coronamaatregelen in de ban zijn gedaan, kan de vestiging in Hengelo weer helemaal losgaan. “We zijn in deze regio enorm gegroeid qua aantal klanten – zowel offline als online in onze webshop – en met de regionale afnemers meegegroeid in de ontwikkeling van hun magazijn”, besluit Ravelli. “Deze dependance zal dan ook zeker gehandhaafd blijven, met alle activiteiten die we voor de coronaperiode ook al hier verzorgden. We zijn een gezonde, stabiele partner in de intralogistiek.”

Vergelijkbare berichten

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkopoostnederland.nl. of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: