Kennisplatform voor Oost Nederland

Knuif Bouwcombinatie; Na 12,5 jaar vol vertrouwen vooruit

Geplaatst op 7 maart 2016
Jochem Knuif van Knuif Bouwcombinatie

In 2003 startte Jochem Knuif met zijn eigen bedrijf. Sinds die tijd is Knuif Bouwcombinatie vrijwel ieder jaar flink gegroeid. Met de nadruk op renovatie wilde Jochem destijds laten zien dat het ook anders kon in de bouwwereld. Het succes toont wel aan dat hij daarmee de juiste keuze maakte.

‘We bouwen ook woningen, maar dat is maar ongeveer 20% van het werk. Voor het grootste deel houden wij ons bezig met renovatie van bestaande panden. Van het opnieuw inrichten van restaurants – zoals Hookhoes, Casa Santa Maria en Dock19 in Almelo – tot het renoveren van landhuizen. Maar we deden bijvoorbeeld ook de renovatie van theaterzalen en gebouwen van jeugdzorginstellingen.’

Persoonlijke aandacht als pluspunt
‘Onze klanten roemen ons altijd vanwege de persoonlijke aandacht. Dat vind ik ook heel belangrijk. We draaien onze hand niet om voor grote projecten ondanks dat we met een relatief klein team  werken. Op dit moment heb ik tien mensen aan het werk en dat zullen er op termijn misschien veertien of vijftien worden. Dan is het nog behapbaar en dan kun je ook de persoonlijke aandacht aan de klant blijven geven. Onze mensen zijn uiteraard vakmensen maar ze zien er ook verzorgd uit, rijden in nette bussen en gedragen zich netjes en beleefd. Dat is een vereiste, ik ben daar heel kien op.’ ‘Daarom’, gaat Jochem verder, ‘werk ik ook met een flexibele schil met vaste mensen. De tegelzetter, elektricien en stukadoor waar ik bijvoorbeeld mee samenwerk, daar kan ik op bouwen: ik weet dat ze dezelfde maatstaven hanteren als onze eigen medewerkers.’

Creatief zichtbaar maken van alternatieven
‘Verbouwen is meestal alleen puinhoop en ellende: meerwerk en gezeur om geld. Wij proberen onze klanten een eerlijk verhaal te vertellen. Mocht onze inschatting vooraf niet kloppen dan brengen we dat gemotiveerd. We proberen slim te werken, al onze mensen op de bouw beschikken bijvoorbeeld over een iPad, met daarop alle gegevens voor de klus. Het meeste werk zit in de voorbereiding waarmee we juist punten scoren. Door de iPad kunnen we de klant heel gemakkelijk dingen inzichtelijk maken. Zodoende nemen we ze mee in het project en we kunnen de alternatieven op een creatieve manier zichtbaar maken.’

Jochem Knuif ziet de toekomst zonnig tegemoet. ‘Het bedrijf bestaat nu ruim 12,5 jaar. Dat gaan we natuurlijk vieren, want ook dat hoort erbij: de sfeer moet goed zijn. En de toekomst? Er valt nog zoveel te renoveren en juist op dat gebied staan wij ons mannetje. Dat hebben we bewezen en dat willen we blijven bewijzen.’

Vergelijkbare berichten

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkopoostnederland.nl. of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: