Labeldiscounter startklaar voor internationale expansie

15 juli 2020 Economie

Richard Rensen, oprichter van The Label Collective Group, zet een nieuwe stap met zijn onderneming: naast het succesvolle Zolemba is deze week een oude bekende gelanceerd: Labeldiscounter.

Het vernieuwde Labeldiscounter is de basis voor de internationale strategie die het bedrijf aan het uitrollen is. De winnaar van het Oranje Handels Missiefonds timmert hard aan de weg en verkent mogelijkheden over de gehele wereld. Zo ziet de onderneming kansen in de VS, maar de eerste focus zal liggen op landen in Europa, zoals Frankrijk.

Labeldiscounter biedt onbedrukte labels aan tegen de laagste prijs in de markt. Hoe kan het bedrijf dit aanbieden? Richard Rensen licht toe: “In de afgelopen jaren hebben we sterk geïnvesteerd in onze eigen productie. Met state-of-the-art machines zijn we in staat om razendsnel producten te leveren in een hele goede kwaliteit. We bieden labels die compatible zijn met vrijwel alle bekende merken printers, zoals Dymo, Zebra en Brother. Per dag produceren wij in eigen huis miljoenen etiketten, zoals verzendlabels, voor heel veel verschillende bedrijven. Door deze volumes zijn we in staat om onze labels tegen de scherpste prijs in de markt aan te bieden.”

Labeldiscounter wil transparante, vaste lage prijzen bieden, zo zijn er geen staffels en geen verborgen kosten. Bestellen kan alleen online via de webshop.

Na het succes in Duitsland is Labeldiscounter nu ook live in Nederland en inmiddels bereidt het team de volgende Europese lancering voor.

“Met onze bewezen succesvolle aanpak liggen er voor ons ongelooflijk veel kansen internationaal. We merken dat de online verkopen hard groeien en onze snelle levertijd van goede producten zorgt ervoor dat ondernemers zich kunnen richten op hun business. Wij regelen die etiketten wel voor ze, zodat zij door kunnen. Als team zijn we klaar voor verdere groei in Nederland en daarbuiten,” aldus Marthijn Kieneker, CEO bij The Label Collective Group (TLCG).

Zolemba en Labeldiscounter zijn onderdeel van The Label Collective Group, opgericht in 2008 door Richard Rensen. In Haaksbergen worden dagelijks 30 miljoen etiketten geproduceerd voor ruim 70.000 bedrijven, veelal MKB bedrijven in de logistieke en e-commerce sector. De klanten beoordelen de organisatie als ”uitstekend” (Trustpilot).