Kennisplatform voor Oost Nederland

Ondernemers opgelet: zo krijg je meer verkeer naar jouw website of webshop

Geplaatst op 3 oktober 2023
Ondernemers opgelet: zo krijg je meer verkeer naar jouw website of webshop

Heb jij een onderneming in Oost Nederland en wil je deze graag door het hele land op de kaart zetten? Dan is het aan te raden om te investeren in een kwalitatieve en aantrekkelijke website voor jouw bedrijf. Door meer bezoekers naar jouw website te krijgen, kun je jouw conversies namelijk vergroten. Of dit nu het abonneren is op een nieuwsbrief of juist het verkopen van een product of dienst, jouw bedrijf onder de aandacht brengen bij jouw doelgroep is natuurlijk altijd voordelig. In dit artikel lichten we toe op welke manieren je voor meer internetverkeer naar jouw website of webshop kunt zorgen.

Linkbuilding

Om hoog in de zoekresultaten te komen, is het allereerst waardevol om te beginnen met linkbuilding. Het doel van deze marketingtechniek is om kwalitatieve, inkomende links te vergaren. Deze hyperlinks worden ook wel ‘backlinks’ genoemd en verwijzen naar pagina’s op jouw website. Voor website-eigenaren zijn deze links van groot belang, omdat ze bijdragen aan de autoriteit van hun website in de ogen van de zoekmachine. Met andere woorden, wanneer er veel kwalitatieve domeinen naar jouw website verwijzen, is de kans groter dat jouw website hoog in de zoekresultaten komt te staan. Zo wordt jouw website makkelijker gevonden en komt er meer verkeer naar jouw webpagina’s.

Social media

Een andere manier om internetverkeer naar jouw website te verkrijgen, is via social media. Op de verschillende platforms zoals Instagram, TikTok en Facebook is het mogelijk om jouw onderneming onder de aandacht te brengen bij jouw doelgroep. Wanneer je interessante en relevante informatie deelt via jouw social media profielen, is de kans groot dat bezoekers ook een kijkje zullen nemen op jouw website. Hiervoor is het echter wel aan te raden om de link naar jouw website in de biografie van jouw social media bedrijfsprofielen te plaatsen, zodat potentiële klanten deze eenvoudig en snel kunnen vinden. Bovendien is het ook mogelijk om betaalde advertenties te plaatsen op deze social media platforms.

E-mailmarketing

Wanneer mensen jouw bedrijf hebben ontdekt en akkoord hebben gegeven op het ontvangen van e-mails, kun je door middel van e-mailmarketing jouw website onder de aandacht houden. Er zouden bijvoorbeeld mails gestuurd kunnen worden wanneer jouw bedrijf een speciale aanbieding heeft lopen. Ook kun je informatieve mails sturen met relevante informatie voor jouw (potentiële) klanten. Door jouw doelgroep af en toe een interessante e-mail te sturen, zullen zij hoogstwaarschijnlijk een keer een bezoek brengen aan jouw website.

Concluderend, zijn er meerdere manieren om jouw website onder de aandacht te brengen. Social media is een efficiënte manier om klanten te werven en e-mailmarketing is een effectieve manier om klanten te behouden. Een goede eerste stap voor het verkrijgen van meer verkeer naar jouw website, is het vergaren van kwalitatieve backlinks. Ben je benieuwd wat linkbuilding voor jouw website kan betekenen? LEQUAL helpt jou graag verder.

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkopoostnederland.nl. of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: