Kennisplatform voor Oost Nederland

Opnieuw succesvol jaar Kramp Groep B.V.

Geplaatst op 7 juni 2018

Kramp Groep B.V., met het hoofdkantoor in Varsseveld, heeft opnieuw een succesvol jaar achter de rug. Dat valt op te maken uit het vandaag verschenen jaarverslag over 2017. Kramp zag de omzet stijgen naar 790 miljoen euro en boekte een nettowinst van 50 miljoen euro. 

“Met een omzetgroei van 7,2% en een stijging van de nettowinst met 9% heeft Kramp Groep wederom een meer dan prima jaar achter de rug. De vooraf gestelde ambitieuze doelstellingen zijn behaald en daarmee zijn we hard op weg om het beoogde omzetniveau van 1 miljard euro te doorbreken in 2020. Omzetcijfers zijn echter geen doel op zich. We willen een goede invulling geven aan ons streven om de essentiële partner voor onze klanten en leveranciers te zijn. Als onze partners succesvol zijn, zijn wij dat ook”, aldus CEO Eddie Perdok. 

Het centrale thema in dit jaarverslag is ‘digitale transformatie’. Eddie Perdok: “Voor Kramp is het belangrijk dat we voortdurend onze strategie aanpassen en competenties ontwikkelen om nog flexibeler, klantgerichter, innovatiever en efficiënter te zijn. Ervaring en kennis zijn essentieel in het proces van digitale transformatie. Daarom is in alle geledingen van Kramp geïnvesteerd in kennis en kunde op het gebied van digitalisering en E-business.” 

Investeringen
Kramp heeft in 2017 een recordbedrag van bijna 50 miljoen euro geïnvesteerd. Er is een uitbreidings-en moderniseringsslag gemaakt in de magazijnen in Nederland, Frankrijk, Duitsland en Polen, naast een structurele investering in de ‘Digital Commerce & Technology’ organisatie (DC&T). Voor 2018 staat er in totaal 36 miljoen euro gebudgetteerd voor investeringen. De structurele investering in DC&T wordt verhoogd naar 15 miljoen euro op jaarbasis. Verder komt het zwaartepunt van de investeringen te liggen bij de logistieke processen, zoals het verder ontwikkelen van de nieuwe systemen in Duitsland en Nederland. 

Partnerschappen
Kramp investeert tijd en energie in partnerschappen met leveranciers, fabrikanten en klanten. Naast de reeds bestaande samenwerkingen met tractorfabrikanten AGCO en SDF is in 2017 voor de Duitse 

markt een partnerschap aangegaan met John Deere. “Met dit strategische partnerschap krijgt de John Deere-dealer toegang tot het grootste assortiment technische onderdelen in de sector. Het is een win-win-win situatie voor zowel Kramp, John Deere als de John Deere-dealer”, legt Perdok uit. De verkoopresultaten laten duidelijk zien dat de John Deere-dealers in Duitsland erg tevreden zijn over het complementaire aanbod van onderdelen door Kramp. 

Vooruitblik
De digitale transformatie die Kramp in 2017 heeft ingezet, gaat verder in 2018. Die biedt kansen voor alle partijen in het agrarisch ecosysteem. Kramp wil hierin een essentiële rol spelen. “We willen de samenwerking met leveranciers, fabrikanten en dealers versterken en kijken waar we –in gezamenlijkheid- voor de boer echt waarde kunnen toevoegen. Er liggen uitdagende tijden voor ons, maar ik ben ervan overtuigd dat we met de stappen die we nu als Kramp zetten, goed voorbereid zijn om samen de digitale uitdagingen aan te gaan”, besluit Eddie Perdok. 

Delen via

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkopoostnederland.nl. of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: