Kennisplatform voor Oost Nederland

Rabelink Logistics: ‘Ruimte voor talent en eigen inbreng’

Geplaatst op 29 december 2016
Rabelink Logistics: ‘Ruimte voor talent en eigen inbreng’

Rabelink Logistics uit Wehl kent al jarenlang een structurele groei. Aandacht voor de interne organisatie en goed teamwork zijn de sleutel tot het succes van de 3PL+ logistiek dienstverlener.

Wegtransport, logistiek en luchten zeevracht; voor de regie van intercontinentale goederenstromen en diverse logistieke vraagstukken is Rabelink al meer dan 85 jaar een vooruitstrevende partner. Met 360 betrokken en deskundige medewerkers vanuit vijf vestigingen in Wehl, Doetinchem, ‘s-Heerenberg en Roemenië levert het bedrijf toegevoegde waarde voor de opdrachtgever.

‘Wij zijn altijd bezig met de vraag  hoe we meer voor onze klanten kunnen betekenen en ons kunnen onderscheiden’, vertelt algemeen directeur Alwin Schweckhorst. ‘Een stabiel klantenbestand, aandacht voor innovatie en voor de individuele medewerker liggen ten grondslag aan onze groei. Onze vestiging op A18 Bedrijvenpark breiden we op korte termijn uit en we hebben volop   geïnvesteerd in een ontwikkelprogramma om onze interne organisatie toekomstbestendig te maken.’

Samen
De toekomstvisie van Rabelink Logistics is onder andere gericht op groei, investeringen in warehousing, lucht- en zeevracht, Key accounts, financiën, IT en het streven naar een wereldwijd dekkend netwerk. Alwin Schweckhorst: ‘Om een doorgroei mogelijk te maken, is het van belang onze organisatie verder te professionaliseren. Dat vraagt om een betere taakverdeling en organisatiestructuur die behapbaar, bewerkbaar en uitvoerbaar blijven. Ik koester onze familiaire, open cultuur met veel ruimte en vrijheid, samenwerking en eigen inbreng. De betrokkenheid is groot, de overlegstructuur plat. Medewerkers werken en denken zelfstandig en nemen initiatieven die leiden tot verandering en innovaties. We vinden het belangrijk om mensen neer te zetten op hun sterke punten en hen uit te dagen zich te ontwikkelen. We willen een inspirerende omgeving zijn voor medewerkers om te werken. Dankzij hen zijn wij immers gegroeid.’

Horizontale organisatie
De toekomstvisie was aanleiding voor Rabelink Logistics om het managementteam uit te breiden en specialisaties toe te voegen. ‘Hierdoor kunnen we nog beter inspelen op de wensen en verwachtingen van de eindklant. Zo is een MT-lid benoemd die verantwoordelijk is voor Key accounts en Specials, bijvoorbeeld het speciaal transport Beavertail. Met deze innovatieve opleggers kunnen we speciale, verrijdbare machines zoals heftrucks en landbouwvoertuigen eenvoudig en efficiënt vervoeren. Dit vraagt om iemand met een hoge mate van expertise. Onder de MT-leden werken de blokhoofden die een directe aanpak en korte lijnen hebben naar zowel de klant als de werkvloer. Er is een brede, horizontale organisatie ontstaan waar hiërarchie niet belangrijk is. Bovendien kiest onze organisatie er bewust voor om kansen te geven aan jonge talenten, op alle niveaus. Een goede mix tussen ervaring en kennis ontstaat, waarmee ons bedrijf klaar is voor de toekomst!’

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkopoostnederland.nl. of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: