Kennisplatform voor Oost Nederland

Relatiegeschenk-specialisten fuseren en zetten in op versnelde groei

Geplaatst op 21 juni 2023
Relatiegeschenk-specialisten fuseren en zetten in op versnelde groei

De werkmaatschappijen Bedruktefles B.V.Charles.nl B.V. en De Wijnzaak B.V. zijn dankzij een kapitaalinjectie door een informal investor gefuseerd tot een interessante scale-up op het gebied van wijnen en relatiegeschenken. De complexe samensmelting tussen de drie bedrijven en vier bedrijfseigenaren is begeleid door Marktlink. Deze overnamespecialist vond een informal investor met expertise op het gebied van e-commerce om de groep bedrijven naar een hoger plan te tillen. De gefuseerde bedrijven gaan als één groep verder, al voeren ze voorlopig elk nog hun eigen naam. Het streven is om de komende jaren een flinke groeiversnelling te realiseren.

Investeerder Martijn Hallewas verkocht in 2021 zijn e-commercebedrijf en investeert sindsdien in gevestigde e-commercebedrijven met scale-up-potentie. Bij de drie genoemde werkmaatschappijen stapt hij op een mooi moment in.

Charles en De Wijnzaak

Charles.nl ontwikkelt gepersonaliseerde, thematische relatiegeschenken en heeft een sterke focus op de zakelijke markt. De afgelopen jaren heeft het bedrijf een sterke groei doorgemaakt. De al vijf jaar bestaande samenwerking met De Wijnzaak, specialist in de levering van een uniek wijnaanbod en relatiegeschenken, en fulfilment partner voor Charles, wordt nu voortgezet als één krachtig geheel.

BedrukteFles

BedrukteFles voorziet verschillende flesvormen van gepersonaliseerde bedrukking. De in 2017 opgerichte onderneming draagt door de diversiteit aan grafische mogelijkheden bij aan een unieke merkbeleving bij zijn klanten. Bedruktefles is in zijn segment marktleider.

Jeroen Peters, eigenaar van Bedruktefles: “De situatie rond COVID-19 heeft laten zien dat de keuze voor hoogwaardige thematische producten een unieke kans in de markt is. Dankzij de nieuwe en snellere personalisatietechnieken onder eigen dak, en door gebruik te maken van diverse thema’s gericht op de zakelijke markt, blijft de groep de concurrentie voor. Wij hebben een onderscheidend product waarmee we op het vlak van B2B uniek zijn in Nederland. De investeerder neemt veel kennis, ervaring en netwerken mee uit de wereld van e-commerce. Dat is van enorme waarde voor het uitbouwen van deze scale-up. Via e-commerce willen we een nieuwe dimensie toevoegen aan onze verkoopkanalen en de groei exponentieel versnellen, ook buiten Nederland.”

Marktlink

Investeerder Martijn Hallewas kende Marktlink al via een ander traject. Toen het bedrijf in relatiegeschenken in juli 2022 op zoek ging naar een investeerder, besloot Martijn de eerste contacten te leggen. “Er was een goede klik met Jeroen,” geeft hij aan. “Er kwam veel energie vrij bij onze ontmoeting. Er zijn nog serieuze stappen te maken op het gebied van online marketing. De volgende fase van het bedrijf staat voor een online groeiversnelling, maar ook op het gebied van offline marketing is veel verbetering mogelijk. Op termijn willen we naast het bedienen van de Nederlandse en Belgische markten ook internationaliseren.”

“Al tijdens de start van het zoektraject gaf Jeroen aan dat een packagedeal met daarin BedrukteFles en De Wijnzaak/Charles.nl een belangrijk doel was”, zegt Roger Loontjens. Hij begeleidde samen met Jelmer Duijve namens Marktlink de deal. “De drie bedrijven vullen elkaar al lange tijd goed aan, elk vanuit hun eigen expertise. Jeroen wilde die synergie inzetten voor verdere groei.”

Jeroen Peters blijft na de samensmelting fulltime de directie van het bedrijf voeren, samen met Martijn Hallewas en Charles.nl-voorman Stefan Heeger. Hallewas levert daarmee zelf ook een belangrijke bijdrage binnen de groep, om flinke vaart achter de scale-up te krijgen. Bij de bedrijven werken circa 20 mensen.

Vergelijkbare berichten

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkopoostnederland.nl. of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: