Kennisplatform voor Oost Nederland

Service en persoonlijk contact staan voorop bij TLG Ruurlo

Geplaatst op 29 december 2017
Service en persoonlijk contact staan voorop bij TLG Ruurlo

Transporteurs, loonwerkers, grondverzetbedrijven in Gelderland en een deel van Overijssel weten dat ze voor kwaliteitsonderdelen bij TLG Ruurlo moeten zijn. Kennis van de markt, service en persoonlijk contact zijn kernwaarden die hoog in het vaandel staan.

In de bondige naam van het bedrijf zijn de beginletters van de branches (transport, loonwerk, grondverzet) die ze vanaf de Spoorstraat in Ruurlo bedienen verwerkt. Onder de vaste klanten zitten daarnaast ook bedrijven in verwante branches zoals de weg- en waterbouw.

Alles wat kapot kan gaan aan machines en voertuigen in die sectoren kan TLG Ruurlo leveren. Van een aantal merken voert TLG Ruurlo het dealerschap, zoals Fleetguard Filters en Granit Landbouwdelen. “Dat dealerschap wilden we graag hebben toen we in 1992 voor onszelf begonnen, en dat lukte ook”, blikt directeur Klaas Kist terug.

Hij neemt binnen de directie de buitendienst voor zijn rekening. Samen met Huub Klaassen, die verantwoordelijk is voor de binnendienst, begon hij TLG Ruurlo toen het bij het bedrijf waar ze werkten niet meer liep. Dat merkten de klanten en leveranciers ook. Die gingen een groot deel meteen mee, vertelt Klaassen.

TLG Ruurlo staat garant voor kwaliteitsonderdelen. Voor de levering van hijs- en hefkettingen is TLG Ruurlo volledig gecertificeerd. “Dat is ook wel belangrijk in deze tijd,“ benadrukken ze. Op hydraulisch gebied heeft TLG Ruurlo een slangenservice. Alle onderdelen zijn beschikbaar om in het bedrijf een vervanger te maken voor defecte slangen met koppelingen. “Wij doen dat niet op locaties maar hebben twee wederverkopers. “Die schakelen we in als dat op locatie moet gebeuren.”

Naast een eigen bezorgdienst verzorgt TLG Ruurlo bij een aantal bedrijven ook het aanvullen en inruimen van magazijnen. “Wij zorgen dat onderdelen die aan ons gerelateerd zijn op voorraad liggen. Als er dan wat is dat kunnen ze direct een een filter, een slang, een onderdeel voor een vrachtwagen of lasapparatuur zo vervangen.”

Omdat ze hun werkterrein door en door kennen weten ze ook dat een kapotte slang van een hydraulisch systeem bij een bedrijf voor flinke vertraging kan zorgen. “Als ik om vijf uur een telefoontje krijg of ik er nog een kan maken, dan regel ik dat. Ook al had ik afgesproken de volgende morgen om half zes op het bedrijf te zijn voor een bosbouwmachine, die na reparatie dan toch netjes om 8 uur kan beginnen. Maar als het niet lukt moet je dat eerlijk zeggen, desnoods sturen we iemand naar een collega”, zegt Klaassen over het belang van een goede service.

Delen via

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkopoostnederland.nl. of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: