Kennisplatform voor Oost Nederland

Speakup: 24/7 bereikbaar en beschikbaar zijn zoals jij wilt

Geplaatst op 11 april 2017
speakup

Vroeger was het simpel. Iedere Nederlander en iedere organisatie had een telefoonaansluiting bij de PTT. We betaalden per ‘tik’ en kregen iedere maand een rekening in huis of op kantoor voor de gemaakte gesprekskosten. Tegenwoordig lijkt het allemaal veel moeilijker. We bellen niet alleen over onze telefoonlijn, kabel of glasvezel, maar ook andere verbindingen gaan via diezelfde kabel. Er is meer mogelijk dus, maar lang niet iedereen kent alle mogelijkheden. Speakup uit Enschede zorgt met maatwerkoplossingen voor soepel gebruik van de telefoon, zowel zakelijk als privé.

‘Door goed naar de klant te luisteren, kunnen we zijn bereikbaarheid op de meest optimale manier instellen’, vertelt commercieel manager Giuseppe Levatino van Speakup. ‘Tot hoe laat wil je bijvoorbeeld zakelijk gebeld worden? Wie in je privéomgeving mag je altíjd storen, ongeacht of je in een belangrijke meeting zit of op vakantie bent? Wat moet er gebeuren als er een telefoontje komt en je bent met een ander telefoongesprek bezig?’ Het zijn zomaar wat vragen waar Speakup de antwoorden voor paraat heeft.

Integreren privé en zakelijk
Stel, je zit net lekker te genieten van de avonturen van Frank Underwood in House of Cards. Een avondje Netflix, dat heb je wel verdiend na die lastige vergadering eerder die dag. Glaasje wijn erbij, plankje kaas op tafel: je vermaakt je prima. Wat zou het dan prettig zijn als je ongestoord kon blijven kijken, terwijl de klant die je belt met een vraag over de deal die vanmorgen is besproken, keurig een berichtje krijgt te horen dat je hem morgenochtend op een geschikt moment terugbelt of dat je klant automatisch doorgeschakeld wordt naar een wel beschikbare collega. Zonder dat jouw telefoon is overgegaan, weet de klant dat je op dat moment niet beschikbaar bent. Het lijkt een utopie, maar met enkele welgemikte instellingen in de Speakup Box is het zo te realiseren. En er is nog veel meer mogelijk.

‘We kunnen een vast en mobiel abonnement combineren, zodat de gebruiker maar één apparaat hoeft te gebruiken, waarop jij zowel vast als mobiel kan bellen en gebeld worden. In theorie is het zelfs mogelijk om bijvoorbeeld tien verschillende nummers via één toestel te regelen. We denken mee met jou als klant, vragen naar je wensen en behoeften. Maar we stellen ook bepaalde zaken voor: instellingen die mogelijk zijn maar waar jij misschien nooit aan hebt gedacht. Zo heb ik zelf bijvoorbeeld ingesteld dat als mijn moeder mij belt op mijn zakelijke nummer, dat telefoontje altíjd voorrang krijgt. En mijn moeder weet dat ze mij op dat nummer alleen belt in noodgevallen.’

Speakup Box: alles inzichtelijk
Niet alleen kan met de Speakup Box de hele telecommunicatieoplossing bepaald worden, de klant krijgt gegevens ook overzichtelijk gepresenteerd. ‘Het gaat om de kwaliteit van een contact. Hoe presenteer je je bijvoorbeeld als bedrijf of ondernemer, als je in gesprek bent of net even op de ladder staat? Krijgt de beller dan botweg een in-gesprekstoon, of stuur je ’m door naar de voicemail? Of laat je het telefoontje automatisch verwerken door een collega? Er is heel veel mogelijk. Eén voicemail voor vast én mobiel? Het kan allemaal.’

Ook op het gebied van te gebruiken apparaten kan er veel. ‘Je kunt ‘gewoon’ met je mobiele telefoon of je vaste telefoon bellen, maar bijvoorbeeld ook met je laptop of tablet. En dat allemaal met één nummer. Zo kun je op een pc bijvoorbeeld een headset aansluiten, zodat je kunt bellen zonder je handen te gebruiken. Bovendien is het allemaal ook nog eens maandelijks opzegbaar en aan te passen. Dat laatste is bijvoorbeeld handig omdat je gewoon niet altijd weet wat de toekomst brengt, maar ook omdat we de Speakup Rapportage Tool aanbieden. Daarmee maken we jouw  telefoonverkeer inzichtelijk, zodat we het op jouw behoeften kunnen aanpassen, maar ook jouw klanttevredenheid direct verbeteren.’

#nuevenniet
Soms wil of kun je zakelijk gewoon even niet beschikbaar zijn. Als je naar Frank Underwood zit te kijken, bijvoorbeeld. Of weekend hebt, of op vakantie bent. Of om welke andere reden je ook maar kunt bedenken. ‘Iedere individuele gebruiker kan dat met één druk op de knop in onze app aangeven’, vertelt Levatino. ‘Zakelijke telefoontjes worden dan doorgeschakeld naar bijvoorbeeld een collega, terwijl privéberichten van geselecteerde personen wel doorkomen. Ieder contact kan aan een bepaalde groep toegevoegd worden en die groep krijgt weer speciale specificaties en privileges. Zo hebben onze klanten hun bereikbaarheid 24/7 onder controle. Op die manier is de ondernemer een tevreden klant: door een optimale beschikbaarheid én bereikbaarheid. En de medewerker heeft weer controle over het verschil tussen zakelijk en privé bereikbaar zijn. Anno 2017 wordt dat nog wel eens vergeten.’

Vergelijkbare berichten

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkopoostnederland.nl. of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: