Kennisplatform voor Oost Nederland

SweetPepper geeft lokale economie impuls

Geplaatst op 22 februari 2016
SweetPepper Marcel Evertzen

Hengelo is van oudsher een stad van ondernemers. Velen hebben het dan ook zwaar gehad in de afgelopen jaren. Precies toen de economie in een diep dal viel, werd in Hengelo marketing- en communicatiebureau SweetPepper opgericht. Met creatieve marketingconcepten liet het bureau een frisse wind waaien door de bouw- en technieksector en gaf daarmee de regionale economie een impuls. Specialisatie: aanbestedingstrajecten.

Aanbesteding
Meedoen aan aanbestedingstrajecten vraagt om een investering qua tijd en geld. Je kunt het vergelijken met het beklimmen van de Mount Everest: je investeert grondig in de voorbereidingsfase zonder te weten of je de top ook daadwerkelijk haalt. En dat op wekelijkse basis. Wie met dat in het achterhoofd wel wat ziet zitten in een verhoogde winkans kan aankloppen bij marketing- en communicatiebureau SweetPepper. Dit Hengelose bedrijf rondde zojuist de 100e aanbesteding af. “Het geheim van een goede aanbieding zit ‘m in verschillende dingen”, weet Marcel Evertzen, oprichter van SweetPepper. “Een aanbestedingsdocument staat vol met eisen van de opdrachtgever. In een beperkt aantal pagina’s moet je op heldere en begrijpelijke wijze duidelijk maken hoe je daaraan tegemoet denkt te komen. Tegelijkertijd wil je dat jouw aanbieding eruit springt. Dat vraagt om enige creativiteit.”

Begeleiding
SweetPepper biedt inschrijvende partijen begeleiding op beide vlakken. Hun werkwijze valt het best te omschrijven als toegankelijk, maar met pit. “Veel opdrachtgevers laten weten te kampen met te veel en te technische informatie. Wij zorgen er dan voor dat die informatie wordt omgezet in een goed leesbaar plan en dat de aanbieding aansluit bij de identiteit en de ‘zachte’ wensen van de aanbestedende partij. Vervolgens verhogen we de winkans verder door te kiezen voor een creatieve, onderscheidende presentatie. Prikkelen mag.” Vanuit die invalshoek vormt SweetPepper een waardevolle aanvulling op het tenderteam. Zelfs wanneer ook de prijs van de aanbieding onderdeel is van de beoordeling. Evertzen licht toe: “Een van onze opdrachtgevers schreef voor €600.000,- meer in dan de laagste aanbieder, maar won de aanbesteding toch dankzij zijn plan van aanpak. Inmiddels heeft dit bedrijf de basics zelf in de vingers en stellen ze veel plannen zelf op volgens de SweetPepper-methode. Maar voor de creatieve presentatie blijven ze terugkomen. Want een eerste indruk kun je tenslotte maar één keer maken.”

Vergelijkbare berichten

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkopoostnederland.nl. of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: