Kennisplatform voor Oost Nederland

Total Techniek: Specialist in kastenbouw, service en onderhoud

Geplaatst op 22 juli 2022
Total Techniek: Specialist in kastenbouw, service en onderhoud

Jarenlang zwierf hij de wereld rond, in loondienst als machinebouwer. Met name de bakkerswereld was hem niet vreemd. Van Australië tot de Russische steden Moskou en Sint-Petersburg. En ook in Kuala Lumpur was hij al. Maar dat is allemaal verleden tijd. Begonnen als zzp’er, is hij nu inmiddels eigenaar van zijn eigen bedrijf, mét personeel. Kortom, het gaat goed met Randy Thio. En zijn Total Techniek.

Het bedrijf zit in een pand op industrieterrein Twentekanaal in Hengelo. Daar zit hij nu sinds 2019. “In 2012 ben ik voor mezelf begonnen. Een collega van me bij Engie uit Almelo zei: met jouw technische achtergrond en mechanische kennis heb je goud in handen. Daar is veel vraag naar.” Dat bleek, want meteen had hij succes. Zoveel, dat hij praktisch zeven dagen in de week in de weer was. “Ik had een opvallende auto en outfit, zo herkenden mensen me al snel. En ik deed mijn werk goed.”

Gezocht: nieuwe mensen

Dat werk was vooral de montage en het onderhoud van schakelkasten. “Maar we doen ook machinebouw en -onderhoud. Veel onderhoud op machineparken. Ik heb veel kennis van machines.” Dat is zeker een voordeel, maar er kleeft ook een klein nadeel aan. Randy weet precies hoe veel machines in elkaar zitten, maar dat betekent dat hij ook vrijwel altijd wordt gebeld als er problemen zijn. Zo werkt hij dus toch nog heel veel uren. Vandaar dat hij nieuwe mensen zoekt.

“Ik ben een leerbedrijf geworden, zodat ik een BBL’er in dienst kon nemen. En ik heb een Nederlandse monteur en drie Tsjechen aangetrokken. Nu zijn we dus met vijf mensen. Dat betekent dat we meer structuur in het werk kunnen aanbrengen. Samen met mijn personeel ben ik bezig met het opstellen van protocollen en werkboeken, zodat iedereen op dezelfde manier werkt. Structuur is heel belangrijk, zeker bij calamiteiten. Dan weet iedereen waar alle onderdelen van een machine precies zitten.”

Vertrouwen en kwaliteit

“Technische mensen die voor een klant een oplossing willen zoeken, zie je niet vaak. Klanten zeggen vaak: we krijgen een monteur, die het probeert te maken. Maar als dat niet lukt, gaan ze weg. Het gevolg is dat de klant nog steeds met een storing zit. Wij zorgen dat het gemaakt wordt, sturen als dat nodig is een andere specialist. 60% kunnen we zelf ter plekke oplossen, de rest niet meteen. Maar dan zorgen we dat het wél gebeurt. Zo creëer je rust bij de klant: die kan op je vertrouwen. Ze weten dat we het doen. En goed. Zo blijven ze bij verschillende vraagstukken terugkomen en zo zorgen we voor continuïteit. Kwaliteit bieden, flexibel zijn en op lange termijn meedenken met de klant.”

Vergelijkbare berichten

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkopoostnederland.nl. of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: