Kennisplatform voor Oost Nederland

Bij TrafficSupply is de klantvraag de basis voor maatwerk

Geplaatst op 25 maart 2020

TrafficSupply is de meest toonaangevende online producent van informatieborden in de Benelux. Vanuit Hattem beheert een gemotiveerd team van twaalf mensen een dozijn webshops: van informatiebord.nl tot oplaadpaal-kopen.nl. Onder leiding van de vierkoppige directie – Wim van der Weide, Margreet Kats, Arjen van Dieren en Koen van Tiel – groeit het bedrijf snel en zeker.

Het grote geheim van TrafficSupply? De SignEditor waarmee zowel particulieren als bedrijven hun eigen bord ontwerpen, binnen de regelgeving waaraan informatieborden zijn gebonden. “Wij leveren puur maatwerk: klanten voegen hun eigen logo’s, huisstijl, kleuren en creatieve input toe”, vertelt de directie. “Wij vullen een gat in de markt op waar producenten van verkeersborden en reclameborden niet actief in zijn.”

Ruim vierduizend producten, verdeeld over een dozijn webshops: daar zou iedereen een goede keuze uit kunnen maken, zou je denken. “Mensen willen juist hun éigen keuze maken. Als ons wordt gevraagd: kunnen jullie dit of dat maken? Dan zorgen wij ervoor dat die keuze wordt toegevoegd in een webshop. We hebben zelfs aparte landingspagina’s voor grote bedrijven die medewerkers of klanten zelf borden conform hun eigen huisstijl willen laten bestellen. Wij verzorgen in alle gevallen de controle en voorzien klanten graag van advies.”

Retailer in een bulkmarkt
De meest creatieve borden vormen de grootste uitdagingen. “Maar die zijn juist het leukste: daar onderscheiden wij ons mee. Omdat ons proces heel efficiënt is, is maatwerk – zelfs bij bestelling van één bord – heel rendabel. Wij zijn een retailer in een bulkmarkt.”
De formule werkt. Zelfs zo goed, dat de eerste internationale stappen zijn gezet. “In België gaat TrafficSupply samen met een partner met drie webshops aan de slag. En net over de grens met Duitsland is vraag naar Duitstalige buurtpreventieborden: ook goed voor een aparte webshop.” Voor elke markt een aparte webshop inrichten zorgt ervoor dat elke soort bord snel te vinden is via Google. “Wie zoekt naar bijvoorbeeld een bordje voor een laadpaal voor elektrische auto’s, moet die met één klik kunnen vinden. En zelf verder kunnen personaliseren.”

Inrichting bedrijventerreinen: inclusief laadpalen
Die laadpalen levert en installeert TrafficSupply overigens ook zelf. “Voor bedrijven nemen wij graag de volledige terreininrichting voor onze rekening: niet alleen de bewegwijzering, maar ook bijvoorbeeld laadpalen, die momenteel ook veel bij particulieren worden geplaatst. Wij adviseren wat er mag qua regelgeving en wat er past op hun terrein. Wij zijn gespecialiseerd in het begrijpelijk maken van complexe producten voor (niet-)professionele afnemers.”

‘Rookvrij terrein’
De informatieborden zijn duurzaam: gemaakt van aluminium, met een reflecterende folie er overheen én een extra laag: hufterproof en graffitiproof. “Onze borden zijn van hoogwaardige kwaliteit en 100% recyclebaar. Een voorbeeld: we werken onder andere samen met de Alliantie Nederland Rookvrij. Hun borden met ‘rookvrij terrein’ staan op vele openbare terreinen, daar kun je geen kwetsbare kunststof paneeltjes neerzetten.” Deze rookvrij-borden zijn ook weer te bestellen in een aparte webshop. “Op aanvraag. Zo is ons systeem ontstaan: puur op basis van de vragen van klanten. Omdat we het hele proces, inclusief de productie, in eigen beheer doen, kunnen we onze klanten heel nauwkeurig voorzien van de meest actuele order- en leverinformatie. Ook nieuwe borden, volledig uniek, heeft men snel in huis. Ons proces is volledig geautomatiseerd én gepersonaliseerd.”
Dit systeem werkt omdat de vier directieleden elk vanuit eigen competenties creativiteit, kennis en ervaring inbrengt. “De reviews die we online van klanten krijgen, zijn ontzettend goed. We doen blijkbaar iets goed met z’n allen.”

Fotobijschrift: De directie van TrafficSupply: Arjen van Dieren (Chief Digital Strategy), Wim van der Weide (Chief Customer Satisfaction), Margreet Kats (Chief Brand Improvement) en Koen van Tiel (Chief Operational Excellence).

Delen via

Vergelijkbare berichten

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkopoostnederland.nl. of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: