Kennisplatform voor Oost Nederland

De vlag voor Nederland; een oproep tot saamhorigheid

Geplaatst op 30 maart 2020

In moeilijke tijden helpen we elkaar want we staan #samensterk. Met dit gedachtegoed heeft creatief bureau Brand Specials een maatschappelijk concept ontwikkeld dat symbool staat voor deze tijd waarin we elkaar hard nodig hebben: de vlag voor Nederland. Het initiatief draagt een duidelijke boodschap, namelijk saamhorigheid en elkaar helpen. Het concept is ontwikkeld in samenwerking met partners Tikkie Nederland en CCV shop om iets terug te doen voor de meest kwetsbaren in de samenleving. De gehele opbrengst gaat daarom naar een goed doel dat hier mooi bij aansluit: Kansfonds.

Hang de vlag uit voor saamhorigheid

Normaliter hang je de vlag uit om iets te vieren. Hoewel we ons in een moeilijke tijd begeven, is nu juist het moment voor saamhorigheid. Met de vlag voor Nederland wordt Nederland opgeroepen om steun te betuigen aan degenen die het moeilijk hebben. Hang hem buiten of voor het raam om anderen een hart onder de riem te steken. De gehele opbrengst van de verkoop komt ten goede aan Kansfonds. De keuze voor dit goede doel was zo gemaakt. Kansfonds steunt namelijk lokale en regionale initiatieven voor de meest kwetsbaren in onze samenleving, degenen die onze steun momenteel het hardst nodig hebben.

#samensterk
“We willen kunde, kennis en creatie verenigen om een ander te helpen” aldus Bas de Zeeuw van Brand Specials. Initiatiefnemers Brand Specials, Tikkie Nederland en CCV shop willen graag iets betekenen voor de meest kwetsbaren tijdens deze crisis. Met dit in het achterhoofd hebben zij de handen ineen geslagen voor de ontwikkeling van een maatschappelijk concept dat symbool staat voor saamhorigheid; de vlag voor Nederland. Omdat er momenteel veel mooie initiatieven ontstaan ter steun van goede doelen en kwetsbare groepen, hebben ze ervoor gekozen de opbrengst van de vlag te doneren aan Kansfonds.

Voor wie

In deze bijzondere situatie ontstaan er veel mooie kleinere initiatieven om bijvoorbeeld ouderen, dak- en thuislozen of mensen die het financieel moeilijk hebben een hart onder de riem te steken. Kansfonds steunt dit soort initiatieven, groot of klein.

Zo hebben zij deze week €300.000 gedoneerd aan de Voedselbank omdat zij juist nu directe steun nodig hebben. Naast dat de aanwas van supermarkten nu een stuk minder is, zijn er ook minder vrijwilligers aan het werk. De meeste vrijwilligers vallen door hun leeftijd in de risicogroep. De vraag naar hulp via de Voedselbank is helaas wel veel groter, nu er meer gezinnen in financiële problemen zijn gekomen doordat het werk stil ligt.

De #samensterk vlag voor Nederland is te koop voor €15,00 via de website www.vlagvoornederland.nl De opbrengst komt ten gunste van Kansfonds. 

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkopoostnederland.nl. of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: