Kennisplatform voor Oost Nederland

Dé oscar voor online marketingbureaus

Geplaatst op 11 oktober 2024
Adwise Dutch Digitals

Twee Twentse bureaus in de running voor een Excellence Awards van Google

De 2024 Agency Excellence Awards van Google erkennen marketingbureaus over de hele wereld voor hun uitmuntendheid met de advertentie oplossingen van Google. “ This year’s awards saw an incredibly high standard of entries highlighting agencies’ dedication to excellence in digital marketing ”, aldus Google bij de bekendmaking van de finalisten. 52 bureaus (uit de EMEA, Europa, Midden Oosten en Afrika) zijn door Google als finalist aangewezen. Van Kazachstan, via Engeland en de Verenigde Arabische Emiraten komen wij uit bij de Nederlandse bureaus. Met vier Nederlandse bureaus als finalist is dat een gigantische prestatie, daarvan komt 50% uit het nuchtere Twente, namelijk een nominatie voor Adwise (Almelo) en Dtch. Digitals (Borne).

“Dat er twee finalisten uit Twente komen zegt wel wat over de kwaliteit die we hier leveren. Er zijn genoeg gerenommeerde agencies niet genomineerd”, aldus Thijs Wolbers (Director Quality & Innovation). Adwise is finalist in de categorie ‘Online Sales’, waar het draait om het verhogen van verkoopcijfers bij klanten door doelgroepen effectief te bereiken. Dtch. Digitals doet mee in de categorie ‘International Growth’, waar je Google producten effectief en succesvol inzet voor internationale groei voor klanten. Binnen hun categorie zijn het de enige Nederlandse bureaus met een nominatie.

Google brengt als partner heel veel kennis aan de teams. “Ik denk zelfs wel de meeste kennis, door middel van events, congressen en trainingen”, aldus Thijs. Google brengt bureaus bij elkaar. “Je moet het platform gebruiken, daar kom je niet onderuit, maar het is een echt partnerschap. Google speelt daar een heel belangrijke rol in die kennis deelt, opleidt, maar ook de kennis van de agencies zelf bij elkaar brengt”, aldus Luuk  Rouwhorst (Marketing & Sales Director Dtch. Digitals).

Een nominatie met een extra Twents tintje

Beide bureaus hebben bewust gekeken naar de mogelijkheid van het aanleveren van een Twentse klant. Geen vereiste om mee te doen, maar het maakt de nominatie wel extra speciaal. Adwise doet mee met klant Elektramat. Inmiddels al ruim 10 jaar een waardevolle klant waar Adwise ‘de groei vanaf de zolderkamer’ heeft meegemaakt. “Niet helemaal vanaf de zolderkamer, maar in die tien jaar is er wel ontzettend veel veranderd en is het bedrijf ontzettend gegroeid. Dat hebben wij wel van dichtbij meegemaakt (en aan meegeholpen)”, aldus Thijs.. “Als je ziet waar dat bedrijf nu staat, dat maak je dat als agency en partner echt ontzettend trots.” Dtch. Digitals zit op het randje: “Of eigenlijk er net over haha”, aldus Bram Lucas, “Multiwagon zit in Holten, Salland, maar maakt daarmee onderdeel uit van Rijssen-Holten en de regio Twente.”

Online sales is vanaf begin van Adwise ‘een specialty’ zoals ze het noemen. “We bedienen inmiddels een hele grote groep klanten binnen e-commerce (ook wel digital commerce genoemd), die wij helpen met het realiseren van on- of offline omzet. Dit zijn veel lokale spelers, maar ook nationale en internationale spelers die bekend zijn van de winkelstraat.”, Thijs.

Dtch. Digitals heeft de laatste jaren vooral de focus gelegd op internationale groei. Native Duitse collega’s zijn hierbij onmisbaar en zij zijn inmiddels een vaste basis binnen het team met een kantoor in Gronau. “Deze nominatie geeft aan dat wat wij en wat Adwise als focus heeft gewoon ontzettend goed werkt”, aldus Bram. “Daar zetten we de Twentse nuchter- en bescheidenheid graag even voor opzij”, vult lachend Luuk aan.

Nuchterheid, vertrouwen en lef: Dat is Twente

Twente kenmerkt zich door de Twentse nuchterheid, niet lullen maar poetsen mentaliteit en ook beide bureaus herkennen zich hierin. Zo stelt Luuk dat: “We zijn gewoon erg pragmatisch in onze manier van werken en hoe we werken. Geen ingewikkelde onderzoeken en rapporten, maar gewoon handen uit de mouwen en voor de klanten aan de slag. Van klein naar groot uitbouwen, wat ontzettend goed past bij die Twentse mentaliteit en die wordt door de klanten ontzettend gewaardeerd.”

Twentse bedrijven willen graag innoveren en durven ook te investeren in hun digitale strategieën. De bureaus zien dat ze meer op gevoel en vertrouwen een beslissing nemen om zaken te veranderen dan in een politieke molen van besluitvorming belanden en daardoor vertragen.

Bram vult aan: “Ik denk dat de regio Twente door de geografische locatie grensstreek, de nauwe verbintenis met Duitsland, maar ook de mate van kennis vanuit de universiteit en vanuit de Hogeschool Saxion een ontzettend krachtige regio is voor groei voor bedrijf én mens. De kennis is voor handen.”

Regionale steun van de hogeschool en UT

Dat zie je terug op de werkvloer bij beide bureaus. De drie directeuren zijn zelf alle drie oud studenten van het Saxion en hebben veel Twentse collega’s die van de UT of het Saxion komen. “Je ziet hiermee de bevestiging dat het opleidingsveld prima in staat is om talenten af te leveren die uiteindelijk internationaal succesvolle cases kunnen realiseren”, aldus Thijs. Bedrijven als Dtch. Digitals en Adwise zorgen voor een klimaat waarbij talent uit Twente komt, maar ook in Twente blijft. En dat in een regio die toch moeite heeft om talent te behouden. “De rol van Saxion Hogeschool en de UT is hierbij groot. Zij hebben vanaf het begin oog voor de waarde van online marketing, de nauwe samenwerking met het bedrijfsleven opgezocht en daarmee echt een omgeving gecreëerd dat collega’s hier willen blijven en willen werken”, Bram.

De bureaus laten bedrijven groeien en zijn daarmee een interessante speler om voor te werken. Die groei betekent ook dat deze bedrijven (de klanten van de bureaus) meer mensen nodig hebben en zo trekken de bureaus samen talent aan en weten ze dat talent te behouden. En uit te breiden. “Door de focus op online marketing merk je dat het hier wel echt leeft. Saxion en de UT dragen daar zeker aan bij. De scholen werken hier hard aan mee waardoor het Twentse klimaat heel prettig is”, Thijs.

“Er wordt toch vaak gekeken naar Eindhoven of de randstad, want daar zitten toch de grote toonaangevende bedrijven. Dat er dan van de vier Nederlandse bureaus (met vijf nominaties), twee Twentse bureaus meedoen aan de absolute top, dat geeft wel aan dat Twente meetelt én kwaliteit en niveau levert”, vult Bram aan.

Gezonde competitie

De Twentse markt is interessant vanwege de combinatie van innovatie en pragmatisme. Bedrijven hier zijn bereid om te investeren in digitale groei en staan open voor vernieuwing, maar ze blijven dicht bij hun kernwaarden en klanten. Dat biedt de bureaus de kans om met maatwerkoplossingen te komen die echt werken. De ondernemers in Twente hebben durf, ze willen innoveren, ontwikkelen, verder komen en beseffen dat ze dit niet zelf kunnen doen of willen.

De nominatie is al erkenning, maar de winst zal de digital teams alleen maar meer motiveren om ‘te blijven doen’, want als je binnen online marketing denkt ‘ik ben er ik heb het gemaakt’ dan ben je er vooral niet. En inmiddels staan we als regio niet alleen met namen als Grolsch, Stork of FC Twente op de markt, maar ook met deze bureaus. 

Kader

De Google Premier Partner badge is een prestigieuze status en erkenning die aan een select groepje online marketingbureaus wordt toegekend binnen het Google Partners-programma. Er zijn dit jaar 4 Nederlandse agencies genomineerd van de 81 Premier Partners in Nederland.

De award is voor de regio EMEA, waarin 1367 Google Premier Partners opereren. Of de bureaus in de prijzen zijn gevallen wordt bekendgemaakt op 22 oktober tijdens de uitreiking in Dublin.

Over Dtch. Digitals

Dtch. Digitals is als fullservice digital marketingbureau de business partner voor bedrijven die willen groeien. Het bureau werkt hierbij altijd op basis van kwantitatieve doelstellingen: omzetgroei, hogere verkoopaantallen, nieuwe leads, hogere conversiepercentages of een stijging van naamsbekendheid. Doelstellingen worden hierbij zo realistisch en pragmatisch mogelijk gesteld en het bureau helpt ondernemers bij het maken van strategische keuzes op het gebied van digital marketing.

Door krachten te bundelen, kan het bureau samen met de ondernemer meer leads, meer omzet en meer naamsbekendheid creëren. Samen online groeien is een krachtige manier voor online succes voor elk bedrijf.

Over Adwise

Adwise is een toonaangevende fullservice digital agency met vestigingen in Almelo en Utrecht. Met meer dan 140 specialisten combineert het bureau technologie, data en creativiteit om klanten een beslissende voorsprong te geven in hun markt. De diensten variëren van digitale strategie en website- en webshopontwikkeling tot data-analyse en marketingautomatisering. Adwise werkt nauw samen met (inter)nationale organisaties als SPAR, ElectroWorld en ATAG evenals bekende spelers uit de regio zoals Elektramat, L. Ten Cate en Huiskes Kokkeler. Met ruim 15 jaar ervaring en een groot partnernetwerk is Adwise als geen ander in staat digitale oplossingen te ontwikkelen die aantoonbare impact maken.

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkopoostnederland.nl. of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: