Blijf communiceren, blijf in beeld bij je klant

9 april 2020 Nieuws

Sta jij als ondernemer nog wel bij iedereen op het netvlies als de economie straks weer aantrekt? Of ben je straks al veel verder dan anderhalve meter verwijderd van je doelgroep? Niemand kan nu nog de gevolgen voor de lange termijn overzien, maar wat we wel in de hand hebben is hoe we onszelf profileren. Blijf communiceren, juist nu!

Eén van onze gewaardeerde ondernemers, Ruud Haring van Skopos Rendementbouwers uit Hengelo, bevestigde het beeld dat wij als uitgeverij ook zien: de ene ondernemer stroopt de mouwen op onder het mom van ‘never waste a good crisis’, de ander trapt vanwege alle onzekerheden op de rem en is vooral bezig met de korte termijn.
Haring vertelde ons: “Bij ons zijn gelukkig de klanten uit de eerste categorie in de meerderheid. Zij gebruiken de verminderde werkdruk om hun lopende interne verbeterprojecten te versnellen. De gevolgen voor de lange termijn kunnen wij en andere bedrijven nu nog niet overzien, maar het lukt ons dankzij deze mentaliteit wél om nieuwe projecten binnen te halen.”

Dankzij die blik op de lange termijn dus. Een positief geluid: deze bedrijven snappen het. Kruip niet in je schulp, laat zien dat je er bent. Elke marketingexpert zal je hetzelfde vertellen: blijf in gesprek met je klanten, creëer vertrouwen door regelmatig nieuws te brengen. Blijf je klanten en je netwerk voeden met informatie, via alle platformen die je tot je beschikking hebt. Online gebeurt er nu ontzettend veel, de ene na de andere creatieve ondernemer staat op en maakt melding van zijn veranderde dienstverlening of productie. Mis die boot niet. Pak je podium en profileer jezelf!

Ook via de online én offline kanalen van Kijk Op kun je je nieuws wereldkundig maken. Grijp ook die kans om je (succes)verhaal positief en professioneel neer te zetten. Nu en straks.

Even samenvatten:
– Blijf in gesprek met je klant
– Creëer vertrouwen door regelmatig nieuws te brengen
– Voorzie je klanten en netwerk van informatie via je eigen én onze platformen

Als de economie straks weer aantrekt – of het nu een anderhalve-meter-economie wordt of niet – jij staat straks nog steeds dichtbij je klant, misschien wel dichterbij dan ooit. Communiceer, júist nu!

Tine van Knijff-van Hijum