Kennisplatform voor Oost Nederland

Delen Private Bank ook in Oost-Nederland actief: ‘Nieuwe naam voor vermogensbeheer verovert Nederland’

Geplaatst op 2 juni 2023
Delen Private Bank ook in Oost-Nederland actief: 'Nieuwe naam voor vermogensbeheer verovert Nederland'

Nog maar een jaar geleden nam Oyens & Van Eeghen de naam aan van haar Belgische moeder: Delen Private Bank. Sindsdien is de bank verder opgestoomd op de Nederlandse markt. Dat wordt nu beloond met de prestigieuze Gouden Stier van beleggersplatform IEX. Met de overname van het Hengelose Groenstate vermogensbeheer heeft Delen sinds 1 april voet aan de grond in Oost-Nederland. ‘Een prachtige beloning’, noemt Rob Morrenhof van Delen in Hengelo de IEX Gouden Stier voor de private bank van het jaar.

De race ging tussen vijf genomineerden die dit najaar werden geselecteerd op basis van klanttevredenheid: tientallen klanten droegen Delen aan. Een onafhankelijke vakjury boog zich vervolgens over de nominaties en bekroonde ‘nieuwkomer’ Delen op 15 maart als winnaar.

Waarmee heeft Delen zich als nieuwe naam op de Nederlandse markt zo snel in de kijker gespeeld? Opvallend is dat de bank het lijstje genomineerden aanvoerde met prijs-kwaliteitverhouding. Morrenhof schrijft dat toe aan de brede dienstverlening van Delen: naast beleggen zijn ook financiële planning, estate planning en kredietverlening speerpunten. Ook de grotere doelgroep speelt volgens hem mee. “Voor klanten met financiële potentie hanteren wij geen ondergrens, terwijl andere partijen uitgaan van een minimum van een half miljoen of een miljoen euro.” Dit trekt ook jongere klanten, constateert Morrenhof. “We merken dat onze dienstverlening aanslaat bij jongere mensen die onder begeleiding willen starten met beleggen. Bij andere private banks komen zij vaak niet binnen.”

Contraire beweging

Nog een troef van Delen is de sterke digitale dienstverlening. Het vorig jaar geïntroduceerde digitale archief ‘Family Services’ verzamelt alle denkbare financiële zaken van klanten. Dat zorgt volgens Morrenhof voor gemoedsrust en geeft hem en zijn collega’s de kans proactief te adviseren. “Doordat we overzicht hebben over het totale vermogen, kunnen we een seintje geven als het bijvoorbeeld slim is de hypotheek over te sluiten naar een lagere rente of een verouderd artikel in de huwelijkse voorwaarden te laten aanpassen. Veel klanten hebben vakantiehuizen in Spanje. Stel dat daarvoor de fiscale regels veranderen, dan kunnen wij met één druk op de knop alle klanten op de hoogte brengen.”

De jongere klanten vinden deze digitale diensten en de bijbehorende app een vanzelfsprekendheid. Maar wie denkt dat zij geen behoefte hebben aan persoonlijk contact, vergist zich. Morrenhof merkt dat juist ook deze doelgroep waardeert dat je bij Delen desgewenst gewoon nog iemand aan de telefoon krijgt of je vaste contactpersoon kunt ontmoeten in een van de regiokantoren. “We zien een enigszins contraire beweging: aanvankelijk waren onze jongere klanten vooral op onze app gericht, maar we merken dat zij meer behoefte krijgen aan een persoonlijk gesprek. Omdat andere private banks het contact meer en meer automatiseren, plukken wij daar de vruchten van. ”Die persoonlijke en proactieve benadering maakt het werk extra leuk, vindt Morrenhof. “Eigenlijk pakken we het op de ouderwetse manier aan, maar in een modern jasje en met goede digitale ondersteuning. Daar krijgen wij echt energie van.”

Twentse wortels

Het belang dat Delen hecht aan persoonlijk contact, blijkt ook uit de aanwezigheid van regionale kantoren. Naast vestigingen in Amsterdam, Heerenveen en Den Bosch heeft de private bank dus op 1 april een kantoor in Hengelo geopend, na de overname vorige zomer van Groenstate Vermogensbeheer. Morrenhof: “Een ervaren team dat al jaren met elkaar samenwerkt, opereert nu onder de vlag van Delen. We zijn sterk geworteld in de Twentse regio en hebben hier in 20 jaar een solide klantportefeuille opgebouwd met een opgeteld vermogen van ruim 200 miljoen euro. Onder de vlag van Delen is het onze nadrukkelijke ambitie om meer klanten welkom te heten.”

Waar nog aan gewerkt moet worden? De naamsbekendheid, vooral ook hier in de regio, aldus Morrenhof. Met de Gouden Stier is Delen op de goede weg. ‘Dat klanten ons hebben aangedragen uit waardering voor onze geleverde diensten is een prachtige erkenning.’

Vergelijkbare berichten

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkopoostnederland.nl. of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: