Kennisplatform voor Oost Nederland

Reparaad creëert 24 uur woon- en werkgeluk op afroep

Geplaatst op 14 april 2021
Reparaad creëert 24 uur woon- en werkgeluk op afroep

Een lekkende kraan, defect slot of een ruit die kapot is. Woningcorporaties, professionele vastgoedeigenaren en facilitymanagers willen deze mankementen zo snel mogelijk verholpen hebben, maar hoe vind je direct op afroep een klussenbedrijf of zzp’er? Reparaad biedt de allround oplossing met diverse spoedreparaties en vastgoedonderhoud. 24/7 op afroep creëert het bedrijf woon- en werkgeluk, zoals ze het zelf zo mooi verwoordt.

Reparaad, al vanaf 2010 actief als onderhoudsdienst, is in de loop der jaren uitgegroeid tot een complete service-organisatie voor professionele vastgoedbeheerders en -eigenaren en facility-managers van bedrijven. Naast het repareren van bijvoorbeeld die lekkende kraan, een storing in de meterkast of een kapot deurslot, draaien de medewerkers hun handen niet om voor eenvoudige klusjes, zoals het aansluiten van een flatscreen voor een huurder op leeftijd tot het vervangen van een naambordje. Daarnaast levert Reparaad ook huismeesters voor kantoren, appartementencomplexen, industrie en zorg en onderwijs. En uiteraard – daar kent menigeen de busjes van Reparaad van – plegen monteurs het reguliere en mutatie-onderhoud van het vastgoed van tal van woningcorporaties.

Brede profilering

Maar deze leverancier van vastgoeddiensten wil af van het stempel dat ze alleen voor corporaties actief zou zijn. Reparaad heeft zich de laatste jaren geprofileerd bij meer marktsegmenten in het vastgoed. “Reparaad heeft intussen een brede scope van klanten, met name door de fusie met Klus2fix. We zijn gegroeid naar circa 95 opdrachtgevers in het hele land. Van Dokkum tot Zeeland zijn we actief. Dat zie je in ons vakgebied bijna nergens; de meeste vastgoedonderhoudsdiensten zijn regionaal georiënteerd”, zegt manager Operations Rinse Huizinga. De geboren Fries vertelt vol enthousiasme over de brede dienstverlening en de unieke organisatie die door de fusie met Klus2fix  is ontstaan. Beide organisaties maken deel uit van de ADG groep waartoe bijvoorbeeld Asito ook behoort.

Zo is de voormalige klus- en onderhoudsdienst Klus2Fix opgegaan in Reparaad, waardoor er een landelijk slagkrachtige organisatie is ontstaan met circa negentig allround monteurs op het gebied van vastgoedbeheer en -onderhoud in de breedste zin van het woord. “Ze zijn werkzaam op het snijvlak van facilitair en techniek. We zijn sterk in de laag complexe klussen, waardoor we een hoog opdrachtvolume aankunnen en een brede groep van klanten kunnen bedienen”, vertelt Huizinga.

24/7 beschikbaar op afroep

De kracht van Reparaad zit volgens Huizinga en manager commercie Betina Spel in het ontzorgen van de klant. “24/7 zijn onze monteurs op afroep beschikbaar door het hele land. Zij werken op een professioneel softwareplatform waarover we sinds vorig jaar beschikken. Groot voordeel is dat de monteur digitaal het gewenste materiaal kan bestellen zonder dat hij terug hoeft naar de zaak. Daardoor kan de monteur ter plekke een nieuwe afspraak met de klant inplannen. Dat scheelt enorm veel tijd. Bovendien is de klant in staat om via een online portal real-time het verloop van een project en de onderhoudsstatus van het vastgoed te volgen. Daardoor is Reparaad in staat om de klant proactief te rapporteren over welk gewenst onderhoud nodig is in de nabije toekomst.”

Hoog aantal first-time fix

De verdergaande professionalisering van Reparaad heeft er onder meer toe geleid dat negentig procent van de meldingen in één keer wordt opgelost. In verhouding met de 25.000 tot 30.000 opdrachten die het bedrijf per jaar uitvoert is dat een hoog slagingspercentage. Maar statistieken zeggen niet alles. Betina Spel benadrukt dat een dienstverlenende houding en het managen van verwachtingen hoog in het vaandel staan. “Onze monteurs zijn vaak de ogen en oren van de klant en komen bij diverse soorten opdrachtgevers. Ze maken onderdeel uit van het proces van de klant en zijn daarmee een verlengstuk van hun organisatie. Daarom geven we onze mensen die bij de klant over de vloer komen hospitality trainingen.”

Vergelijkbare berichten

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkopoostnederland.nl. of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: