Kennisplatform voor Oost Nederland

Onderhoud voor grote vastgoedbeheerders

Geplaatst op 21 juni 2019
Reparaad Onderhoud voor grote vastgoedbeheerders

“Reparaad heeft een unieke positie, want we doen niet alleen keukens, badkamers en toiletten. Onze klanten kunnen ons inschakelen voor alle soorten onderhoud. We lossen jaarlijks ongeveer 25.000 storingen in huizen op, met name voor grote vastgoedbeheerders.” Aan het woord is Michiel Pot, directeur van Reparaad in Enschede.

Het bedrijf begon in 2010 in Winterswijk, waar een grote woningcorporatie één van de eerste klanten werd. “Doordat wij zowel reparaties in de Achterhoek als in Twente uitvoeren hebben we ook een vestiging in Enschede.” De vestiging in Winterswijk is inmiddels niet meer, maar Reparaad heeft naast de Twentse vestiging er ook één in Aalten en Lochem. “De Achterhoek en Twente zijn nu ook nog voornamelijk ons verzorgingsgebied. Hier werken we behalve voor corporaties ook voor gemeenten en bijvoorbeeld zorginstellingen of pensioenbeleggers, klanten met veel vastgoed in beheer.”

Vakmensen als ‘goud’

Hoewel Pot met nadruk ‘nog’ zegt over het verspreidingsgebied, is hij toch enigszins voorzichtig over eventuele uitbreiding. “Ambities reiken altijd tot aan de hemel, maar in deze business moet je reëel zijn. Het goud dat je hebt, zijn de vakmensen. En wil je een effectief servicemodel hebben, dan heeft het geen zin om een opdracht in Amersfoort te accepteren en ze vanuit Aalten of Enschede aan te rijden. Dat betekent dus, dat je als een olievlek moet groeien; lokaal en met beleid, al heeft Reparaad uiteindelijk wel degelijk de volle focus om te groeien. Maar de vakmensen blijven het belangrijkst.”

“En die zijn lastig te vinden. Wij hebben twee typen vakmensen. Zij die het servicewerk doen. Die doen een stuk of acht tot tien opdrachten per dag. En we hebben de mensen die in de renovaties zitten, die bijvoorbeeld twee tot drie dagen in een leegstand pand werken, om die weer klaar voor de verhuur te maken.” Op dit moment werken er rond de 50 mensen bij Reparaad ‘op de weg’. “We hebben in totaal 80 mensen in dienst. We doen niet veel aan reclame en marketing, maar we hebben wel 50 bussen rondrijden, die heel veel gezien worden. Dat is de beste reclame die we kunnen hebben, naast de kwaliteit die onze vakmensen leveren.”

Sociaal vaardig

“Klanten komen bij ons vanwege die kwaliteit. Ze horen bijvoorbeeld van collega’s dat ze goede ervaringen met ons hebben. Onze mensen zijn uiterst deskundig. In hun werk, maar ook in de sociale contacten, want die zijn minstens zo belangrijk. Wij moeten snel het vertrouwen winnen van de mensen waar we in huis komen. We komen bij mensen thuis, een klein technisch probleem kan een groot ongemak veroorzaken, daarom nemen wij elk probleem serieus.”

“Wij doen incident gedreven onderhoud. Dat omvat repartieonderhoud, mutaties en zelfs volledige renovaties. Voor reparatieonderhoud hebben we een storingsdienst, die 24/7 bereikbaar is, omdat bijvoorbeeld lekkages ook voorkomen buiten werktijd.”

Delen via

Vergelijkbare berichten

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkopoostnederland.nl. of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: