Kennisplatform voor Oost Nederland

Gloednieuwe editie Kijk op Oost-Nederland gepubliceerd

Geplaatst op 10 november 2021
Gloednieuwe editie Kijk op Oost-Nederland gepubliceerd

“Klanten willen geïnspireerd worden”, vertelde Bas Kamphuis ons, oprichter en CEO van PCI. Vandaar dat in de PCI-vestiging in Haaksbergen een Experience Center wordt geopend. Daar kunnen klanten zaken ervaren als het werken met (hybride) cloudoplossingen, het experimenteren met video-conferencing, interactieve presentaties via deelschermen en livestreamen op het web in een moderne audiovisuele werksetting. Lees het gloednieuwe magazine hier.

State of the art. Maar PCI vergeet ook het eigen personeel niet. Hen wordt een inspirerende werkomgeving geboden waarin ze zich verder kunnen ontwikkelen tot specialist. Ook is de bedrijfscultuur dusdanig dat medewerkers zich senang voelen en niet de behoefte hebben naar elders te vertrekken.

Sociale innovatie
De manier waarop PCI zowel intern als extern acteert, is ook terug in het verslag over het tafelgesprek met zes bedrijven over slim en effectief produceren. “Bij bedrijven die duurzaam succesvol zijn, staat de mens centraal en is de organisatiecultuur continu gericht op verbetering”, zo stelde Paul Kok van IJssel Technologie tijdens dit gesprek.

Samen kwamen de gesprekspartners – van ook Metaalketen Hengelo, Hollander Techniek, SignSellers Lochem, Esra Intern Transport en Opslag en Labelcare – tot de conclusie dat succesvolle bedrijven in Smart Industry vaak sterk zijn in sociale innovatie. Een succesvol bedrijf is vaak een bedrijf dat zowel ‘smart’ als sociaal acteert.Efficiëntie is tegenwoordig des te meer urgent, omdat men vaak niet meer de luxe heeft van genoeg ‘handjes’ die alle activiteiten kunnen doen.

De factor mens
Eens te meer blijkt: de factor mens is een wezenlijk onderdeel van het succes van een onderneming. De huidige ontwikkelingen op de arbeidsmarkt zorgen ervoor dat iedere ondernemer daar inmiddels wel van doordrongen is. Maar de blik dient zeker niet alleen intern gekeerd te zijn: zaken als profilering en employer branding blijven van groot belang. En helpen zelfs om beter op te vallen in die krappe arbeidsmarkt.  

De vele ondernemers in deze editie profileren zich met hun kennis en know how. Uit de interviews en inspirerende columns blijkt wederom dat het daarmee wel snor zit in Oost-Nederland. Veel leesplezier! Lees het gloednieuwe magazine hier.

Vergelijkbare berichten

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkopoostnederland.nl. of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: